جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |


 دکتر علیرضا رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که سازمان نظام‌پزشکی قدیمی‌ترین نهاد صنفی کشور است که حدود نیم‌قرن سابقه دارد اظهار داشت: این نهاد همچنین بزرگ‌ترین نهاد صنفی کشور محسوب می‌شود و یک ساختار کاملاً دموکراتیک دارد و فعالیت آن براساس انتخابات انجام می‌شود و هیچ پستی در نظام‌پزشکی انتصابی نیست.
رییس سازمان نظام‌پزشکی ایلام در ادامه افزود: از چند معاونت مختلف نظام پزشکی معاونت انتظامی با بیشترین ارتباط با مردم، مسئولیت رسیدگی به پرونده‌ها را برعهده دارند و بیشترین خدمات نظام‌پزشکی به مردم توسط این معاونت انجام می‌گیرد.
رمضانی با اشاره به این‌که درمان بیماران یکسری خطرات و ریسک‌ها داراست، اضافه کرد: باید پزشک استانداردهای لازم را در درمان بیماران رعایت کند و در صورتیکه در رعایت پروتکل‌های درمانی قصور صورت گیرد پزشک مقصر در غیر این صورت، هیچ قصوری متوجه پزشک نخواهد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان نظام‌پزشکی آماده شنیدن انتقاد هاست و پرونده‌های قصور پزشکی به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد به‌طوری‌که رأی شورای‌عالی در ۸۰ درصد پرونده‌ها همان رأی سازمان نظام‌پزشکی استان است.
رمضانی و همچنین به فعالیت مراکز غیرمجاز جراحی‌های زیبایی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش روزافزون این جراحی‌ها در جامعه مردم باید از مراجعه به مراکز غیرمجاز خودداری کنند.
این مسئول در پایان با اشاره به این‌که مطبوعات و رسانه‌ها نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی دارند گفت: اصلی‌ترین رسالت و هدف این سازمان حفظ حقوق بیمار و پزشک است که در این زمینه با همکاری دستگاه قضا اقدامات لازم انجام می‌شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان