شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |اجلاسیه شهدای روحانی کنگره ملی 3 هزار شهید استان ایلام در روز سه‌شنبه با حضور آیت‌الله کریمی تبار امام جمعه ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین و حجت الاسلام عباسعلی اختری رئیس شورای‌عالی مجمع اهل‌بیت علیهم‌السلام برگزار گردید.
حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله کریمی تبار در اجلاسیه شهدای روحانی استان با بیان اینکه روحانیون در دفاع مقدس نقش محوری داشتند، اظهار داشت: تعداد روحانی رزمنده، جانباز و ایثارگر روحانی استان متناسب با جمعیت استان بالا است، چرا که اکثر روحانیون استان نه‌تنها در موقع جنگ بلکه در عرصه های مختلفی از جمله خط مقدم، تبلیغی و فرهنگی نقش داشته‌اند‌.
وی افزود: روحانیون علاوه بر اینکه از اول تا آخر جنگ در صحنه بودند و به نیروها در جبهه روحیه می‌دادند، در زمان انقلاب نیز نقش بسیار موثری در پیروزی انقلاب اسلامی برعهده داشتند.
آیت‌الله کریمی تبار تصریح کرد: اجلاسیه شهدای روحانی برای آشنایی عموم مردم با شهدای روحانی استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، از این رو لازم است که در این اجلاسیه اقشار مختلف مردم از جمله دانشجویان و دانش آموزان حضور داشته باشند.
سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمونین ایلام اظهار داشت: استان ایلام به دلیل وسعت مرزهای مشترک با عراق بسیار زودتر از سایر استان‌ها درگیر جنگ تحمیلی شد و در همین راستا شاهد بیشترین بمباران‌ها و عملیات‌ها نسبت به سایر استان‌ها بود.
وی با اشاره به اینکه مردم ایلام علارغم انتظار دشمن به جای مهاجرت و فرار، جنگ را بخشی از زندگی خود کرده و تا پای جان از وطن خود دفاع کردند، افزود: آیت‌الله حیدری(ایلامی) یکی از افرادی بود که تمام مردم در اقصی نقاط استان از جمله مهران، دهلران، میمه و همچنین عشایر تمام استان را برای دفاع از این خاک سازمان داد.
سردار شاکرمی با بیان اینکه استان ایلام بیش از ۶۰۰هزار شهید برای حفاظت از این مرز و بوم داد، بیان کرد: امروز کنگره سه هزار شهید به پاس خدمات فداکارنه تمام مردم استان در میدان جنگ برگزار گردید تا خاطره شهدا بازگو شود و یاد این عزیزان تا ابد در ذهن و قلب مردم باقی بماند.
آیت‌الله عباسعلی اختری رئیس شورای‌عالی مجمع اهل‌بیت علیهم‌السلام در ادامه اظهار داشت: مردم شجاع استان ایلام با هدایت علما و روحانیون به ایمان و اعتقادشان پایدار بوده و دلاورانه مقبل رژیم بعثی جنگیدند.
رئیس شورای‌عالی مجمع اهل‌بیت علیهم‌السلام در ادامه به فعالیت عالمان بزرگواری همچون آیت‌الله حیدری اشاره کرد و افزود: علما در میدان نبرد حضور داشته و همین امر سبب شد عشایر غیور و مردم سلحشور این استان تن به تسلیم شدن ندهند و شجاعانه در برابر رژیم بعثی مقاومت کنند.
رئیس شورای‌عالی مجمع اهل‌بیت علیهم‌السلام در پایان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون امروز باید در چند جبهه فعالیت کنند که مهم‌ترین آنها جبهه دشمنان آشکار، جبهه گروه‌های تکفیری و جبهه خطوط انحرافی داخل مکتب شیعه است افزود: باید خود را در برابر دشمنان و نبرد در این جبهه‌ها مجهز کنیم و ضروری است طلاب و روحانیون نیز به وظایف خود در این باره به درستی عمل کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان