جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

دکتر صید نور علیمرادی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در فضای مجازی، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع ۱۲ هزار و ۶۴۶ ماموریت توسط پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده ای جهت امداد رسانی به مصدومین و بیماران انجام شده است.
وی افزود: همچنین طی این مدت ۴۹ هزار و ۵۶۰ تماس با مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵ برقرار گردیده است که از این تعداد ۱۰ هزار ۸۸۳ مورد منجر به اعزام آمبولانس، ۳۶ هزار و ۸۱۸ مورد مشاوره و تماس های متفرقه و یک هزار و ۸۵۹ مورد نیز مزاحمت تلفنی بوده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه در مجموع ۶۸ ماموریت توسط اورژانس هوایی اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد.
وی ادامه داد:  همچنین در نیمه اول سال توسط ستاد هدایت بیماران (MCMC) ۲۳۶۶ مورد پذیرش اعزام بین مراکز درمانی داخل استان و ۱۹۳ بیمار نیز با هماهنگی های این به مراکز درمانی خارج استان اعزام شده اند.
دکتر علیمرادی تصریح کرد: هم اکنون ۴۴ پایگاه جاده ای، شهری و هوایی در سطح استان فعال می باشد که از این تعداد ۳۰ پایگاه جاده ای، ۱۳ پایگاه شهری و یک پایگاه نیز هوایی می باشد.
وی همچنین تعداد پرسنل مشغول بکار در اورژانس ۱۱۵ ایلام را ۳۹۲ نفر عنوان کرد و گفت: مهمترین وظیفه فوریت‌های پزشکی رسیدن بر بالین بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از صدمات بیشتر مصدومان در صحنه حادثه و در نهایت انتقال مصدومین و بیماران از منزل یا محل حادثه به مراکز درمانی است.



نویسنده: مریم نظری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان