شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرکل مدیریت بحران استان در نشست کارگروه بررسی مشکلات قطعی برق استان عنوان کرد:
 وقتی مردم برق ندارند روشن نمودن کولرگازی مدیران دیگر معنایی ندارد!/اگر می خواهیم مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند اول از خودمان شروع کنیم/قطعی برق مراکز اورژانس و بیمارستان ها خط قرمز است ...

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان ایلام، آیت قیصربیگی در نشست کارگروه ویژه بررسی مسائل قطعی برق استان خواستار برنامه ریزی شفاف شرکت توزیع برق استان در اعلام خاموشی ها شد و گفت: اگر به مردم از پیش اطلاع داده شود که چه زمانی خاموشی اتفاق می افتد بهتر می توانند برای مدیریت اوضاع برنامه ریزی کنند.

وی در ادامه قطعی برق مراکز اورژانس و بیمارستان ها را خط قرمز خواند و گفت: به هیچ بهانه ای نبایست مراکز اورژانس و بیمارستان ها بی برق بمانند و در این رابطه برق استان بایست جوری برنامه ریزی کند که این مهم تحقق یابد و البته این خط قرمز همه ما است.

وی در ادامه از تشکیل تیم نظارت بر مصرف برق در ادارات استان خبر داد و گفت: این تیم ها با نظارت برق استان و همکاری استانداری و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان با استفاده از چک لیست های مشخص که توسط شرکت توزیع برق استان تهیه شده می شود کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات را در دستور کار قرار می دهد.

قیصربیگی با اشاره به مشکلات قطعی برق برای مردم گفت: اگرچه روند قطعی برق در کل کشور وجود دارد اما می توان با مدیریت صحیح فرصت استفاده همشهریان از این نعمت اساسی را بیشتر فراهم کرد.

وی با اشاره به این مهم که صرفه جویی مصرف برق بایست از مسئولان شروع شود تاکید کرد: وقتی مردم برق ندارند روشن نمودن وسایل پرمصرف چون کولرگازی مدیران دیگر معنایی ندارد، که البته این بایست بعنوان یک مصوبه الزام آور در دستور کار کاهش مصرف واقعی برق در ادارات قرار گیرد و الی صرفا با خاموش کردن یکی دو لامپ نمی توان به صرفه جویی اثر گذار رسید!

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه به مشکلات قطعی برق در ایجاد اختلال برخی خدمات اشاره کرد و گفت: بایست جوری برنامه ریزی شود که در صورت قطعی برق سایر خدمات چون آب و اینترنت و ... تحت شعاع قرار نگیرد.

گفتنی است در این نشست که با حضور ادارات برق، آب، مخابرات، ارتباطات، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و صمت استان برگزار شد و مصوباتی به شرح ذیل صورت پذیرفت:
» تشکیل تیم نظارت بر مصرف برق در ادارات
» در دستور کار قرار گرفتن کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات
» ممنوع بودن استفاده از وسایل پرمصرف چون کولرگازی در ادارات
» برنامه ریزی برای برقراری بی وقفه و کامل برق بیمارستان ها و مراکز اورژانس
» برنامه ریزی برای عدم ایجاد اختلال در برگزار امتحانات نهایی دانش آموزان
» برنامه ریزی در جهت عدم ایجاد اختلال در کار نانواها
» هدفمند نمودن خاموشی ها برای عدم اختلال در کار واحدهای تولید و شهرک های صنعتی
» همکاری صدا و سیما در درج اطلاعیه ها و برنامه های مرتبط با مدیریت وضعیت برق استان

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان