شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 تصویب دپارتمان ملی مرزی مهارت در شهرستان مهران

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهران جلسه شورای مهارت به ریاست دکتر اسد قاسمی فرماندار شهرستان مهران با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.


دکتر اسد قاسمی فرماندار در این جلسه با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه عنوان داشت؛ تصویب دپارتمان ملی مرزی مهارت را گامی مهم در زمینه آموزش و اشتغال جوانان مهران و استان می دانم.
قاسمی گفت؛ ضرورت دارد نیاز سنجی مهارت با توجه به پتانسیل و ظرفیت های شهرستان از جمله شرکت های نفتی منطقه و گمرک ،منطقه ویژه اقتصادی،منطقه آزاد تجاری،سامانه گرمسیری، مورد بررسی قرار گیرد و ارائه خدمات آموزشی مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و تثبیت شغل اولویت بندی گردد .

در پایان فرماندار شهرستان مهران ازجناب آقای دکتر علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در سال گذشته به مهران سفر داشتند و قول مساعد دادند و همچنین پیگیری های مهندس رشیدی مدیر کل فنی و حرفه ای استان و دکتر رضا نصری مدیرکل حوزه ریاست سازمان و مهندس علی محمودی رئیس مرکز مهران بخاطر تصویب دپارتمان ملی مرزی مهارت در شهرستان مهران تشکر و قدردانی نمودند.

مهندس رشیدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان : تهیه سند مهارتی در استان طراحی و تدوین شده و آینده پژوهشی تا 5سال آینده صورت پذیرفته است .

در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی وپاسخگویی به نیازهای آموزشی وشناسایی نیازهای واقعی وهدفمند مورد بازار کار در اجرایی کردن سند مهارتی شهرستان وجلوگیری از موازی کاری در ارائه آموزش های مهارتی با همکاری و هم افزایی  اعضای شورای  مهارت آموزی تشکیل شده است.

امروز صرف نگاه علمی در حوزه آموزش کافی نیست ارتقا شاخص ها نیازمند توجه ویژه به حوزه مهارت آموزی است، حتی حوزه مدیریتی اگر در کنار تحصیلات آکادمیک نگاه ویژه در خصوص مهارت آموزی برای مجموعه های تحت امر نداشته باشد با مشکل مواجه خواهد شد توسعه زیر ساخت ها در حوزه های مختلف واحد تولیدی ،صنعتی ،کشاورزی و خدماتی باید بر مبنای مهارت آموزی باشد .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان