Notice: Undefined variable: systemError in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 13

Warning: imagecreatefromjpeg(file_image): failed to open stream: No such file or directory in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 14

Warning: imagebmp() expects parameter 1 to be resource, string given in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 15

Warning: imagebmp() expects parameter 1 to be resource, string given in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 16
سفیر ایلام - ۷۵ میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی دشت سیروان هزینه شده است
سه شنبه, 01 آبان 1403
سه شنبه, 01 آبان 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: عملیات پروژه آبرسانی دشت سیروان در سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تاکنون مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.
۱۴۰۳/۰۳/۲۶ چاپ

سفیر ایلام |حشمت عزیزان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در بازدید معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی از پروژه آبرسانی دشت سیروان اظهار داشت: این طرح برای آبی نمودن حدود ۳۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در دست اجرا می‌باشد که از این مساحت مقدار ۷۰ درصد بصورت باغات و ۳۰ درصد بصورت کشت غلات طراحی شده که با استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار آبیاری انجام گردد.

وی افزود: پروژه آبرسانی دشت سیروان از سال ۱۳۹۰ برای آبی نمودن اراضی ۱۲ روستا از شهر لومار تا روستای ورمیان مطالعه و با طراحی سه ایستگاه پمپاژ و سه منبع تعادل که منبع اولی ۲۰۰هکتار و منبع و ایستگاه دومی ۱۵۰۰ هکتار و منیع و ایستگاه سومی ۱۳۰۰ هکتار را تحت پوشش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۳ شروع گردید و تا کنون بعلت عدم تأمین اعتبار و تورم ها و نداشتن ردیف اعتباری ملی فقط در فاز اول طرح حدود ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون مبلغ ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

عزیزان اضافه کرد: برای تکمیل این فاز حدود ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد و برای فاز دوم و سوم بالغ ۴۰۰ میلیارد تومان در قسمت تأمین اب اعتبار نیاز می باشد.

وی بیان داشت: تا کنون در فاز اول پروژه احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ اولیه، خرید و نصب ۸ کیلومتر لوله خط انتقال فولادی سایز ۱۲۰۰ میلی متری تا منبع اولیه، خرید سه دستگاه الکتروپمپ از ۱۶ دستگاه ایستگاه پمپاژ اولیه، خرید تابلوهای فشار متوسط برق، احداث منبع تعادل و ذخیره اولیه در حد ۸۰ درصد آن انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در پایان از رئیس سازمان از معاون وزیر درخواست نمودند برای این پروژه به اعتبارات فرا استانی و ملی نیاز دارد و با اعتبارات قطره چکانی شهرستان این ابر پروژه به سرانجام نخواهد رسید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان