Notice: Undefined variable: systemError in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 13

Warning: imagecreatefromjpeg(file_image): failed to open stream: No such file or directory in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 14

Warning: imagebmp() expects parameter 1 to be resource, string given in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 15

Warning: imagebmp() expects parameter 1 to be resource, string given in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 16
سفیر ایلام - عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ایلام تشریح شد
سه شنبه, 01 آبان 1403
سه شنبه, 01 آبان 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام به تشریح عملکرد این شرکت پرداخت و گفت خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات مطلوبی جهت احیای واحدهای راکد انجام شده است.
۱۴۰۳/۰۳/۲۳ چاپ

سفیر ایلام |نادری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام در  اظهار داشت: امروزه یکی از مباحث مهم در کشور بحث تولید است و در صورتی که بخواهیم آمار طلاق اعتیاد فساد و هرگونه آسیب اجتماعی در کشور کاهش یابد باید به مقوله تولید و ایجاد اشتغال توجه کنیم.

وی در ادامه به توجه مقام معظم رهبری به مساله تولید اشاره کرد و افزود: بی شک بهترین راه حل برای تحقق شعار سال سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تولید است.

نادری ایجاد و تولید زمین صنعتی و فراهم آوردن زمینه استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی استان، کاهش هزینه تولید و حفظ محیط زیست را از رسالت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: با توجه به توپوگرافی کوهستانی استان و وضعیت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیاز مبرم به تملک اراضی جدید و الحاق به شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تعیین تکلیف واحدهای راکد، تسهیل استقرار واحدهای دانش بنیان، فعال کردن کلینیک کسب و کار، شناخت مشکل‌های مربوط به واحدهای صنعتی، برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از مدل توسعه خوشه‌های صنعتی را از دیگر رسالت‌های این شرکت عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان ایلام مصوب شده که تاکنون ۱۴ مورد (شامل ۷ ناحیه و ۷ شهرک) عملیاتی شده و زیرساخت‌های لازم از قبیل تامین آب برق و غیره در این نواحی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: احیا و راه‌اندازی مجدد ۴۸ واحد صنعتی، اعطای تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی به منظور نوسازی ماشین آلات و سرمایه در گردش، انعقاد قرارداد با بانک توسعه تعاون، عراضه یابی ۲۷ واحد، انجام پروژه بهبود ۱۲ واحد و... از جمله اقدامات این شرکت محسوب می شود.

نادری در ادامه به اهم اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: جذب اولین سرمایه‌گذار خارجی در استان در ناحیه صنعتی غیرتقاضا محور ملکشاهی، پایش ۳۳۰ طرح صنعتی و غیر صنعتی بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان، دریافت گزارش‌های مطلوب سازمان حسابرسی منابع جاری و طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، اطلاع رسانی در ارتباط با اراضی ملی و مستثنیات، ایجاد نظام‌نامه و چهارچوب جدید در جهت ایفای نقش‌ها و مسئولیت‌ها و وظایف اعضای هیئت مدیره و انتخاب ممیزی و نظارتی اعضای موظف هیئت مدیره و... از جمله این اقدامات است.

وی به برنامه های در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت: تملک و توسعه ناحیه سیروان و ایجاد نواحی صنعتی صالح آباد، زاگرس و شباب و همچنین کارخانه سیمان کارزان، همچنین پروژه برق‌رسانی به دو شهرک سرابله و ناحیه پایین دست پتروشیمی دهلران، اجرای آسفالت شهرک‌های صنعتی سرابله، دهلران، ایوان و نواحی صنعتی هلیلان و سیروان، اجرای روشنایی معابر نواحی صنعتی سیروان، شروع فاز عملیاتی ناحیه صنعتی موسیان همچنین ایجاد شهرک‌های تخصصی خورشیدی در صالح آباد مهران دهلران و ملکشاهی از جمله برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص واحدهای دارای فضایی سبز نامتعارف موسوم به خانه باغ اشاره کرد و گفت: طی بازدیدهایی که به همراه رئیس کل دادگستری شهرستان چوار انجام شده دو هفته به واحدهای تولیدی مهلت داده شده و در صورتی که خط تولیدی در آنها مشاهده نشود پس از اتمام مهلت تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان