شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 به دنبال پیگیری های نتیجه بخش استاندار ایلام در مرکز اتفاق افتاد:
تفاهم نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری ایلام و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

دوشنبه ۲۳ فروردین ماه سال جاری بود که دکتر محمد نوذری استاندار ایلام در ادامه پیگیری های هفتگی خود در مرکز با مسئولان ارشد کشوری به دیدار مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی رفت و ضمن بیان خواسته ها و مطالبات مردمی خواستار مساعدت‌های لازم در این حوزه شد.

و امروز به فاصله یک ماه از آن دیدار وزیر راه و شهرسازی معاون خود مهندس امانی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را مامور سفر به ایلام نمود تا بعد از بازدید از زیرساخت های جاده ای و بررسی مسائل و مشکلات استان در نشست با استاندار ایلام تفاهم نامه همکاری در حوزه راه و حمل و نقل جاده ای امضا نماید.

دکتر نوذری در ارتباط با این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان بسته شده و ۶۰ درصد تفاهم نامه توسط راهداری وحمل ونقل جاده ای و از اعتبارات ملی و ۴۰ درصد مابقی در استان تامین می شود که بصورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا می‌کند.

وی هدف از انعقاد تفاهم نامه را مشارکت در تامین مالی و برنامه ریزی شروع عملیات اجرایی پروژه های اولویت دار استان در حوزه راهداری عنوان کرد و گفت: در بخش اول رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث ابنیه فنی، ایمن سازی راههای اصلی، روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، خرید، بازسازی و نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان و توسعه و بهسازی ساختمان های اداری، تامین نیرو و تجهیزات از جمله اولویت های ما برای اجرا در این تفاهم نامه است.

استاندار ایلام با اشاره به بخش دوم تفاهم نامه گفت: توسعه و گسترش پایانه مرزی مهران (شهید سلیمانی) و افزایش ۲۰ هکتاری پایانه، توسعه و گسترش پایانه برکت و دسترسی راحت زائرین به پایانه‌های مرزی و تملک زمین جاده ملکشاهی به‌عنوان مسیر دوم اربعین از دیگر مباحث مورد توافق در این تفاهم نامه است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان