شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در ابتدای سال ۹۲ در استان ۸۱.۳ دهم درصد بود که این میزان هم اکنون به ۱۴۵.۱ درصد رسیده است.

به گزارش سفیر ایلام حشمت الله اسدی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شرکت مخابرات استان در راستای مسوولیت خدمت رسانی به مردم در سه حوزه تلفن همراه ، تلفن ثابت و اینترنت خانگی و یک سرویس هم به عنوان اینترنت تجاری به دستگاه ها و شرکتها ارائه می کند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون افزود: ابتدای سال ۹۲ تعداد خطوط تلفن های همراه در استان ۴۵۵ هزار و ۲۴۴ عدد بود که در سال ۹۹ این تعداد به ۶۳۳ هزار خط رسیده که رشد ۳۹ درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام ادامه داد: طی این مدت (سال ۹۲ تاکنون) تعداد سایت های تلفن همراه نسل دوم ۲G در استان ۲۴۱ سایت بوده که این تعداد در پایان سال ۹۹ به ۳۶۰ سایت رسیده که معادل ۴۹/۷ درصد رشد داشته است.

به گفته اسدی، تعداد سایت های نسل سوم و چهارم اینترنت همراه اول نیز تا پایان سال ۹۹ به ترتیب ۱۹۴ و ۱۹۶ سایت بوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت نفوذ تلفن ثابت در این استان ۲۱.۴ دهم درصد است و ۹۷ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام یادآور شد: سال ۹۲ تعداد مشترکان تلفن ثابت واگذار شده در استان ۱۵۵ هزار مورد بود که این میزان در پایان سال ۹۹ به ۱۸۶ هزار رسیده که معادل ۲۰ درصد رشد را نشان می دهد.

اسدی به نقش مخابرات و ارتباطات در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: می توانیم ادعا کنیم مجموعه مخابرات و ارتباطات در صف مقدم مبارزه با کرونا در کنار وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها موثر بوده تا به راحتی بتوان این بحران رو پشت سر گذاشت.

وی اضافه کرد: باتوجه به افزایش استفاده از اینترنت و غیرحضوری شدن فعالیت های مختلف تعداد سایت های همراه اول به ۳۷ سایت جدید افزایش پیدا کرده که تعداد ۲۳ سایت نصب و راه اندازی شده و مابقی تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام در ادامه به بازنگری تعرفه تلفن پرداخت و گفت: ثابت ماندن تعرفه تلفن ثابت برای مخابرات زیان آور است

اسدی تاکید کرد: هزینه ای که برای تلفن ثابت از سوی مخابرات انجام می شود از درآمد آن بسیار بیشتر است، تعرفه تلفن ثابت سال هاست که افزایش پیدا نکرده و با وجود افزایش قیمت تجهیزات، هزینه کردن در بحث تلفن ثابت برای مخابرات زیان‌ده و هزینه های رسیدگی به این شبکه بسیار بالاست و برای سودده بودن این شبکه باید تعرفه های تلفن ثابت تغییر کند.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان