شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

صیانت از آرای مردم در انتخابات تضمین است

با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار ایلام ومدیرکل سیاسی اولین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان ایلام تشکیل شد.

الیاس فتاحی اظهار داشت :حضور گسترده مردم  و مشارکت حداکثری سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی است که در عرصه داخلی و خارجی بعنوان پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه وظیفه دولت در اجرای انتخابات است ،سلامت و امنیت انتخابات می باشد همچنین امانتداری رأی مردم و مبنا قرار دادن قانون در تمامی فرایندهای انتخاباتی ‌وتاکید بر اینکه تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات عمل به قانون را سر لوحه کار خود قرار دهند وصیانت از آرای مردم در انتخابات را تضمین نمایند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر لزوم مشارکت حداکثری و حضور همه سلایق در رقابت پیش رو تاکید کرد و با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب که «هیچ چیز دیگری جای انتخابات را برای کشور و استحکام پایه‌های اقتدار کشور، ‌ نمی‌گیرد.»، انتخابات را «تمرین مردم‌سالاری»در فرایند چندین ساله انقلاب اسلامی برشمرد و سطح فراگیری و شمول این حماسه بزرگ اراده ملی، را باید متناسب با سطحِ چالش‌های گوناگون داخلی و سطح تهدیدهای منطقه‌ای و جهانی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات از کمیته‌های مختلف و مهمی تشکیل شده و در این بین کمیته اطلاع‌رسانی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: کارکرد این کمیته امیدآفرینی در جامعه و تولید محتوا برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات است ورسانه‌ها به عنوان نقش‌آفرینان این کمیته باید با رعایت اصل بی‌طرفی و قانونمداری زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کنند.

مدیر کل سیاسی استانداری و دبیرستاد انتخابات استان نیز در جلسه کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان گفت:کشور ما در معرض یک آزمون بزرگ ومهم قرار دارد و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسانه های جهانی منتظر واکنش مردم و نظام در این انتخابات پیشرو هستند.
وی افزود:با توجه به مشکلاتی که در این چند سال اخیر اعم از تحریمهای بی سابقه که در جوامع بشری کمتر دیده شده و اپیدمی کرونا،مسائل اقتصادی ،ناکارمدی در بخشی از سیستمهای مدیریتی کشور و نارضایتی هایی بوجود آمده از این عوامل دنیا و رسانه های جهانی را منتظر واکنش مردم و نظام در این آزمون قرار داده است.

سید صادق موسوی اظهار داشت:برای برگزاری انتخاباتی سالم ،امن ،رقابتی وپرشور و عبور از این پیچ بزرگ تاریخی وسربلند بیرون آمدن از این آزمون بزرگ ماموریت مهم وخطیری بعهده داریم
وی به چهار مولفه برای برگزاری انتخاباتی مطلوب اشاره نمود وگفت:
اول سلامت انتخابات وصیانت از آرائ مردم و برگزاری درست انتخابات دوم امنیت انتخابات که هدف این است انتخابات با کمترین چالش از ناحیه داوطلبان و هواداران برگزار شود

وی رقابت در انتخابات را یکی دیگر از این مولفه ها دانست وگفت برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا باید زمینه این رقابت ها فراهم شودوبا حضور همه گروهها وسلایقی که در نظام وجود دارد این زمینه را فراهم نمود

وی چهارمین مولفه را مشارکت در انتخابات دانست ومشارکت افزایی در انتخابات را ارتقای حضور مردم شریف استان در پای صندوق های رای را از مهمترین اهداف جلسه بیان نمود.
موسوی به کمیته های شش گانه ستاد انتخابات کشور گریزی زد وگفت :
کمیته حقوقی،امنیتی،پشتیبانی، فناوری و اطلاع رسانی را از جمله این کمیته ها بر شمرد وهدف از تشکیل کمیته اطلاع رسانی با رعایت اصل بی طرفی در انتخابات با محوریت قانون وقانونمداری را از وظایف این کمیته برشمرد تا زمینه مشارکت مطلوب مردم را در انتخابات پیشرو فراهم شود
موسوی به بکارگیری همه امکانات وظرفیتهای موجود برای مشارکت افزایی مردم استان در انتخابات واهمیت آن اشاره نمود و اظهار داشت:مشارکت افزایی مردم استان به مشارکت کشور کمک خواهد کرد ورئیس جمهور منتخب از پشتوانه سیاسی واجتماعی بالایی برخوردار خواهد بود ودر نظام روابط بین الملل از جایگاه خاصی برخوردار خواهد شد.
وی ادامه داد استانهای با مشارکت بالا مورد توجه رئیس جمهمور خواهد گرفت ودر سرنوشت وتوسعه استان تاثیر گزار خواهد بود

مدیر کل ستاد انتخابات استان عنوان کرد: در ستاد انتخابات استان در ۱۲ شهرستان ودر ۲۹ بخش در قالب ۴۱هیئت اجرایی انتخاب شده وبرنامه های اجرایی به نحوه احسن پیگیری می شود که نتیجه با مشارکت مردم مفهوم پیدا خواهد کرد.

موسوی ادامه داد : همه دستگاههای اجرایی بر اساس مواد ۲۱ و ۷۱ قانون موظفند همه امکانات وظرفیتهای خود را در راستای سیاستهای ستاد انتخابات استان،کشور وشهرستانها بکار گیرند.
«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز اظهار کرد: هدف این کمیته آگاه کردن مردم نسبت به اهمیت انتخابات به عنوان عرصه‌ای برای تعیین سرنوشت و حساس کردن مردم به رایخود است.

وی گفت: رسالت دیگر این کمیته نشان دادن ابعاد اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به صورت همزمان است و نباید انتخابات شوراها در سایه انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد چون داشتن شهر و روستایی آباد در گرو انتخاب درست مردم است.

دکتر علی نیکوکار مدیر کل روابط عمومی استانداری تشکیل اولین جلسه کمیته اطلاع رسانی انتخابات با محور روابط عمومی را صدور احکام برای حاضرین در جلسه بعنوان نماینده در کمیته اطلاع رسانی واقداماتی که از نظر عملیاتی باید در ادارات اجرا شود اعلام کرد.

وی اظهار داشت:هدف از اجرای این جلسات امید آفرینی در جامعه وزمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم ،بستر سازی برای اجرای انتخابات وارتقا اعتماد عمومی در سطح جامعه می باشد.

وی انتشار کلیه ابلاغیه ها وصدور اطلاعیه ها از طریق صدا وسیما و رسانه هابا سرعت بالا ودر کمترین زمان وپوشش کلیه اخبار واطلاعات انتخابات ،بهره گیری از کلیه ظرفیتهای رسانه ایی وارسال مستمر عملکرد کمیته اطلاع رسانی انتخابات به منظور بارگزاری در سامانه های بالا دستی در ستاد انتخابات ،سامانه پایش ،عملکرد مدیریت سیاسی در استان و کشور ونیز مدیریت جو روانی حاکم بر جامعه ،شناسایی نقاط ضعف ومرتفع کردن آنها و در نهایت مدیریت صحیح را از جمله کارکردهای کمیته اطلاع رسانی برشمرد.

وی طبق نامه ابلاغ شده از ستاد انتخابات کل کشور به چند بند از این نامه اشاره وعنوان کرد : حداقل اقدامات موثر طبق نامه ابلاغ شده انتشار کلیپهای انگیزشی ،استفاده از ظرفیتهای تبلیغی ومحیطی ،نصب تابلوهای الکترونیک معکوس شمار تا انتخابات در معابر و مجاور دستگاههای اجرایی،استفاده حداکثری از تبلیغات شهری ودر اختیار شهرداریها نظیر بیلبوردهای تبلیغاتی وسایر موارد،فعال سازی حداکثری شبکه های رادیویی وسیمای استان از جمله پخش مکرر ومستمر جمله های کوتاه مربوط به انتخابات بصورت زیر نویس وتبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی پیام رسان موبایل برای آگاهی بخشی وایجاد انگیزه در مردم برای حضور فعال در انتخابات را بیان کرد.

در پایان این نشست حاضرین نیز پیشنهادهایی مبنی بر مشارکت افزایی مردم وحضور در انتخابات را مطرح نمودند که مورد استقبال قرار گرفت



نویسنده: سمیه محمدی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان