جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایلام؛ دکتر علیرضا رمضانی در نشست هم اندیشی اعضای نظام پزشکی استان ایلام با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام اظهار داشت : بسیاری از هزینه‌های پنهان در حوزه ارائه خدمات پزشکی وجود دارد که در موضوع مالیات به آن توجه نمی شود. هزینه هایی از جمله هزینه عمر صرف شده، هزینه بازآموزی‌های مداوم، هزینه‌های مطب‌داری و... می‌توان نام برد.

وی افزود: از یک سو تعرفه‌های پزشکی به صورت دستوری به جامعه پزشکی تحمیل می‌شود که هیچ همخوانی با تورم و سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ندارد از سوی دیگر هزینه‌های ملموس بسیاری وجود دارد که در اخذ مالیات به آن‌ها نیز توجه نمی‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه تعرفه‌های پزشکی ما از تمامی کشورهای همسایه و منطقه پایین‌تر است افزود : هزینه‌های مطب‌داری به قدری افزایش پیدا کرده است که عملا بسیاری از پزشکان عمومی ما علی رغم دریافت پروانه تاسیس مطب ترجیح می دهند با دستمزد پایین‌تر در درمانگاه ها و مراکز درمانی خیریه فعالیت کنند. این موضوع با شدت کمتر اما در میان برخی پزشکان متخصص ما نیز وجود دارد.

مدیر کل امور مالیاتی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش ما حل مشکلات و تأمین رضایت اقشار مختلف مودیان مالیاتی از جمله پزشکان به عنوان متولیان سلامت مردم و در عین حال رعایت حقوق دولت و اجرای عدالت در وصول مالیات است.

وی بیان داشت:خوشبختانه اکثر فعالان این حوزه اظهار نامه مالیاتی ارائه می‌دهند و این اظهارنامه‌ها نیز رسیدگی و قطعی می‌شوند و صرفاً دستگاه کارت خوان معیار محاسبه مالیات نمی باشد.

کریمی : بیشتر پزشکان سطح استان با بیمه ها طرف قرارداد هستند و اطلاعات مالی پزشکان از این طریق رصد و بررسی شده و قابل دسترسی است همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته درصد بالای از مطب‌ها در سطح استان دارای دستگاه کارت خوان هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسات بر آمادگی این اداره کل برای هم اندیشی و ارتباط و تعامل دوسویه و نیز دوره های آموزشی برای پزشکان و سایر مودیان مالیاتی تأکید کرد.

وی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم حقی از کسی ضایع شود و دنبال عدالت هستیم ضمن ادای احترام به همه پزشکان و کادر بهداشت و درمان کشور خواهش می‌کنیم که تمامی مطب‌ها به دستگاه پوز مجهز شوند. تا ضمن اجرای قانون، جامعه پزشکی کمتر در مظان اتهام قرار گیرد و تشریفات قانونی از بین نرود.

وی بیان داشت : مأموران مالیاتی تلاش می کنند شرایط مختلف کاری پزشکان و کارکردهای واقعی آنان را در نظر بگیرند و همواره حق اعتراض و دادرسی برای مودیان در قانون تعریف شده است.

کریمی ادامه داد: تمام صاحبان حرف پزشکی و سایر مشاغلی که نام برده شد و از سال 98 و 99 و 1400 باید از سامانه استفاده می کردند چنانچه اقدام به ثبت واستفاده نکرده اند در هنگام رسیدگی به مالیات سال های مذکور مشمول جریمه قرار خواند گرفت.

وی یادآور شد: در بند (ک) قانون بودجه سال 98، به میزان 10 درصد از پرداختی پزشکان به عنوان مالیات علی الحساب کسر می شود و آن 10 درصد مبنای محاسبات اداره مالیات است و همچنین آمار کارکرد با بیمه های مختلف مانند بیمه خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی بیمه نیروهای مسلح و سایر سازمان های بیمه ای مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی نظامی و انتظامی و همچنین فعالیت آزاد پزشکان هم در محاسبه مالیات لحاظ می شود.

کریمی تاکید کرد: فرار مالیاتی برای پزشکان مصداقی ندارد و همه کسانی که به حرفه پزشکی می پردازند باید مجوز داشته باشند و آمار این مجوز ها به ما اعلام می شود و در این رابطه ما با نظام پزشکی تعامل خوبی داریم و آمار پزشکان فعال را در اختیار داریم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان