جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام

امیر سرتیپ ستاد ابراهیم گلفام روز دوشنبه در اجلاسیه دانش آموزان و فرهنگیان کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: دشمنان استعمارگر همواره به دنبال چپاول سرمایه های مادی، انسانی و معنوی سایر کشورها هستند.

وی افزود: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب با تاسی از قرآن و موازین دین مبین اسلام راه استقامت را در پیش گرفته و همین مقاومت دشمن را به استیصال و شکست رسانده است و جرات تهاجم نظامی به ایران را ندارد.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: هرچند دشمن توان حمله نظامی به ایران را ندارد اما با استفاده از قدرت رسانه ای، ماهواره ای و فضای مجازی به درون خانواده های ما رخنه کرده و با نشانه گرفتن نسل جدید جنگ نرم فرهنگی را در پیش گرفته است.

امیر گلفام اضافه کرد: معلمان و اولیای مدارس باید با تشریح رشادت های زمان جنگ تحمیلی، دانش آموزان جنگ ندیده کنونی را با فضای آن زمان آشنا و مانوس کنند چرا که هدف دشمن فاصله انداختن بین نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت است.

وی یادآور شد: دانش آموزان رزمنده هرچند از لحاظ تقویمی سن زیادی نداشتند اما کوچک مردان بزرگی بودند که درس شجاعت، جسارت و شهامت را به سایر رزمندگان و نوجوانان بعد از خود آموختند و در این بین ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب شد.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: تمام هدف و تلاش دشمن دور کردن جوانان و نوجوانان ما از افتخارات و حماسه های بی بدیل دوران دفاع مقدس است چرا که در این افتخارات سرشار از درس های رشادت و ازخودگذشتگی رزمندگان است.

امیر گلفام با بیان اینکه جبهه های دفاع مقدس مملو از زیبایی و ظرافت بود، گفت: باید این ظرافت های جنگ تحمیلی برای دانش آموزان تبیین و تشریح شود تا هم دشمنان در دورساختن نوجوانان نسل کنونی با نسل زمان جنگ به اهداف شوم خود نرسد و هم دانش آموزان با قهرمانان و اسطوره های واقعی وطن بیشتر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: زمان جنگ تحمیلی معلم و دانش آموز دوشادوش همدیگر در سنگرهای دفاع از این مرز و بوم حضور داشتند و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن از شهدای دوران دفاع مقدس را معلمان و فرهنگیان تشکیل داده اند.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه دستاوردهای دفاع مقدس باید عالم گیر شود، افزود: هم اکنون بسیاری از کشورهای منطقه و جبهه محور مقاومت از آرمان ها و دستاوردهای رفیع دوران دفاع مقدس ایران اسلامی الگوگیری کرده و به مصاف دشمنان برخواسته اند که نشان از عظمت پایداری رزمندگان و مردم در زمان دفاع مقدس دارد.

، اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی با حضور جمعی از مسوولان استان، خانوداه های شهدای دانش آموز و فرهنگی و دانش آموزان و اولیای مدارس دخترانه و پسرانه نقاط مختلف استان در محل برگزاری کنگره اجرا شد.

در این اجلاسیه اجرای سرود، تشییع باشکوه ۲ تن از شهدای گمنام توسط دانش آموزان، نمایش صحنه ای توسط هنرمند نمایش های خیابانی سعید خیرالهی، قرائت بخشی از وصیت نامه شهید فرهنگی جمالدینی، طراحی زنده چهره شهید جرایه کوچکترین شهید رزمنده دانش آموز دفاع مقدس و خاطره گویی از جمله برنامه های این اجلاسیه بود.

در این برنامه پیام صوتی وزیر جدید آموزش و پرورش پخش شد و همچنین ۱۶ هزار دانش آموز در بستر برنامه شاد این اجلاسیه را تماشا کردند.

پیش از این اجلاسیه های وزرشکاران، ایلات و عشایر، دانشجویان و اساتید، زنان و کودکان برگزار شده است.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام از چهارم تا ۱۱ آذرماه در محل نمایشگاه های دائمی چغاسبز برگزار می شود و شب ها نیز سینمایش رقص پرچم در ۲۰ پرده با هنروری هنرمندان بومی و مرکز روی صحنه می رود.

استان ایلام بیش از سه هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است که از این تعداد ۳۷۰ نفر شهید دانش اموز و ۵۷ نفر نیز شهید فرهنگی هستند.

شهید جرایه با ۱۲ سال سن از شهرستان آبدانان کوچک ترین شهید رزمنده دفاع مقدس است که سال ۵۹ در جبهه مهران به شهادت رسید.

نکته قابل توجه در این اجلاسیه استفاده از دانش آموزان در برگزاری آن بود.

|

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان