شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از اقدام جهت اخذ سند املاک وقفی خبر داد و گفت: باید رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ وقف همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش سفیر ایلام از ایلام حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت دهه وقف اظهار داشت: به‌مناسبت هفته وقف از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان ایلام برنامه‌هایی تدارک دیده شده که می‌توان به غبارروبی امامزاده علی صالح، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه استان، تجلیل از خبرنگاران و منتخبین قرانی، و... اشاره کرد.
وی با بیان این‌که حدود هزار مورد موقوفه در استان ایلام وجود دارد که برای بیش‌از ۶۰۰ مورد سند صادر شده‌است افزود: اخذ ۴۰ جلد سند مالکیت طی سال جاری در دستور کار این اداره قرار دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین عزیزی به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با کمک مردم و واقفان نسبت به ساخت پروژه‌هایی اولویت‌دار در زمینه بهداشت و درمان استان اقدام نماییم.
وی ادامه داد: براساس دستورالعمل‌ها افزایش بهره‌وری و راندمان یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که هرساله باید مورد توجه این اداره قرار گیرد و اخذ اسناد مالکیت املاک موقوفی یکی از اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عزیزی در ادامه با بیان این‌که خبرنگاران قلمشان را وقف کرده‌اند تصریح کرد: متأسفانه وقف قرآنی در استان ایلام ضعیف است و اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا با اطلاع‌رسانی‌های لازم سنت حسنه وقف قرآنی را در استان افزایش دهند.
این مسئول در پایان از سایر نهادهای ذی‌ربط درخواست کرد که در خصوص ثبت املاک موقوفی با این اداره همکاری لازم را داشته باشند.



نویسنده: مریم نظری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان