شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

روستای پتک دیناروند از مشکلات متعددی رنج می برد و 300 خانوار آن نیز به دلیل شرایط سخت به وجود آمده در روستا برای همیشه مهاجرت کردند اما اینبار به دنبال پیگیری خبرگزاری فارس در ایلام مشکل آب آشامیدنی آنها ... 
 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روستای پتک دیناروند از توابع بخش مرزی موسیان با ۲۰۰ خانوار یکی از مناطق روستایی مرزی استان ایلام است مردمانش چند ماهی به خاطر بی آبی کلافه شده بودند.

حدود ۳۰۰ خانوار به جز این ۲۰۰ خانواری که الان در منطقه  زندگی می کنند به خاطر شرایط نامناسب روستا به شهرهای دیگر پناه آورده اند و از منطقه خود کوچ کرده اند.

 

این بی آبی به دلیل شکستن لوله آب آشامیدنی به وجود آمده بود و به باتلاقی برای سگ ها و حیوانات تبدیل شده بود که با توجه به شرایط حاد کرونایی آب شرب روستا هم آلوده شده بود و مردم این روزها به میکروب معده نیز مبتلا شده اند.

مردم این دیار علاوه برتحمل آوارگی و مهاجرت در دوران دفاع مقدس با سلاح های ابتدایی در کنار رزمندگان از کیان اسلامی خود دفاع کردند و بعد از جنگ هم همیشه برای دفاع از ارزش های اسلامی همیشه در صحنه بودند.

حال چنین مردمانی از امکانات رفاهی از جمله آب آشامیدنی سالم بی بهره هستند؛ موج بی آبی صدای فغان روستاییان این خطه مرزی را به عرش رسانده بود، داد همه آن ها از بی آبی بود که زندگیشان را فلج و آبادانی را از محل سکونتشان پاک کرده بود، فریاد آه و ناله این مردم از درد میکروب معده را   هیچ کس قابل نمی شنود اینجا آخر دنیا است منفی صفر درجه و مردمان این نقطه مرزی این روزها دیگر رمقی ندارند برای فریاد زدن چون هیچ کس صدایشان را نمی شنود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان