شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

عاشورا بزرگترین سند مظلومیت در تاریخ بشر است و جریانش همانند رودی پرخروش بر ظلم می تازد تا به اقیانوس امن اجرای عدالت در جهان برسد و رسالت «آگاهی بخشی» را به گوش جهانیان برساند .

به گزارش  سفیر ایلام محافل زیبای عزاداری و عشق به سالار شهیدان امروز همزمان با دهم محرم و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ایلام برگزار شد و شاهد حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این عزاداریها بودیم تا بار دیگر فرهنگ عاشورا را زنده نگه دارند و در سایه علمدار حسین فرهنگ ایثار را بیاموزند .

به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال دومین سالی‌است که تجمع هیاتهای عزاداری در روز عاشورا لغو شده ولی هیاتها بر اساس پروتکل های بهداشتی در همان مراکز برپایی محافل دهه اول ماه محرم، عزاداری خود را از صبح امروز شروع کردند وبا حضور در این محافل و تاکید بر رعایت پروتکل ها نظیر زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ارادت خود را به امام مظلوم ابراز کردند.

مردم ایلام امروز آمده اند تا با اشکهایشان مظلومیت حسین در دفاع از حق و حقیقت را نشان دهند و دوباره امر به معروف و نهی از منکر را گوشزد و عدالت خواهی را در جهان فریاد زنند و رسالت اصلی عاشورا را که جداسازی حق از باطل به منظور پایداری عدل و نابودی ظلم است را به جهانیان بفهمانند و قیامی جاودانه و زنده در تاریخ بشریت که همیشه پشتوانه حرکت های اصلاحی عظیم وسرود جهش های آزادی بخش در طول تاریخ است را دوباره به نمایش بگذارند.

مردم شهید پرور ایلام معتقدند مرثیه خوانی و عزاداری برای شهدای واقعه کربلا عشق به حسین و پیوند روحی انسان با غم بزرگ این واقعه را نشان می دهد و باعث رشد روحی انسان می شود و او را به درگاه احدیت نزدیکتر می کند.

پرچم حسین در روز عاشورا به اهتزاز در آمد تا نفی کند آنچه به نام اسلام جریان دارد اما خلاف اسلام است ،پرچم حسین نمایانگر توحید و عدالت است و عاشورا فریاد دفاع حسین علیه‌السلام از این دو حقیقت ازلی و ابدی، می باشد.

شهادت حسین (ع) در روز عاشورا احیای اسلام در دوران جهالت را یاد آوری می کند و رسالت پیروان حسین را «آگاهی بخشی» عنوان می نماید و نمایانگر نفی آنچه به نام اسلام مطرح بود و اثبات آنچه از اسلام فراموش و انکار شده ، می باشد.

با توجه به رسالت و اهداف عظیم عاشورایی مردم مسلمان در طول دوران های مختلف باید هشیار و آگاه باشند ، ظلم را نپذیرند و هرگز تسلیم موعظه های توجیه گرایانه ظالمان نشوند ،گول وعده های سیاسی و اقتصادی با اهداف شوم را نخورند و در مقابل ظلم و فساد سر تعظیم فرو نیاورند و حسینی وار در راه حق و عدالت قدم بردارند.

به گزارش سفیر ایلام در پایان این مراسم نماز ظهر عاشورا در مصلی بزرگ امام خمینی به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد .

با هم تصاویری از این عزاداریها را می بینیم. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان