پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

به گزارش سفیر ایلام بازدید سر زده هیئت بازرسی اعزامی بازرسی کل استان از بیمارستان دهلران صورت گرفت .

بازرس کل استان در گفت و گو با خبرنگار سفیر ایلام بیان داشت: در راستای اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه و بخشنامه سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی و بازدید سرزده از بیمارستان دهلران بعمل آمد .

بازرس کل استان نظارت بر نحوه توزیع و تزریق واکسن کرونا و نحوه ارائه خدمات به مردم را مهم عنوان کرد و اظهار داشت : نظر به اهمیت موضوع کرونا و افزایش میزان بستری وفوتی در پیک پنجم، امروز همزمان با تاسوعای حسینی بازدید از بیمارستان شهدای دهلران، مرکز بهداشت شهرستان، مرکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت.

مهدی اصلانی نقاط ضعف و قوت مراکز یاد شده در ارائه خدمات به بیماران را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت : بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان ،نحوه حضور کادر درمانی و پزشکان ، موضوع راه‌اندازی دستگاه‌های اکسیژن ساز و سی تی اسکن ، بررسی میزان ذخیره اکسیژن و دارو و تجهیزات،تعداد بیماران بستری و نحوه شیفت بندی کادر پرستاری و پزشکان مقیم و آنکال، نحوه حضور و ارزیابی آمادگی فوریتهای پزشکی، بررسی نمونه گیری رپید تست و پی سی آر در مراکز ۱۶ ساعته سندرومیک ریوی شهرستان ، نحوه پذیرش، نوبت دهی و تزریق واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون و شرایط سنی اعلام شده، نحوه حضور و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در طرح پزشک خانواده ، نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی در خصوص بیماریابی مورد بررسی قرار گرفت.

بازرس کل استان در ادامه افزود: هیات بازرسی اعزامی ضمن شناسایی نقاط قوت، ضعف، کمبود تجهیزات و دارو مرتبط با بیماران کرونایی در تشکیل جلسه با مسئولین ذیربط نظرات اصلاحی را با ایشان در میان گذاشته است‌.
وی گفت : طی جلسه هیات بازرسی در محل ستاد کرونای شهرستان با حضور فرماندار، ریاست شبکه بهداشت و درمان، ریاست بیمارستان، مدیر فوریتهای پزشکی، موارد مذکور صورتجلسه گردید .

اصلانی گفت: اقدامات اثربخش در حین بازرسی ازجمله پیگیری علل عدم حضور مسئول فنی داروخانه منجر به حضور مجدد، تست و آزمایش فوریتهای پزشکی، باتوجه به ازدحام مراجعین و نارضایتی بیماران در بخش پذیرش و ترخیص بیمارستان با پیگیری هیات بازرسی با مسئولین امر و استقرار سیستم پذیرش پشتیبان و کاربر دوم در جلب رضایتمندی بیماران بوده است.

وی افزود: مصاحبه حضوری با همراه بیماران در خصوص مشکل بستری برخی از بیماران کرونایی و دیابتی با هماهنگی مدیر بیمارستان و پزشک جراح و مسئول فنی بیمارستان( دکتر قیاسی) انجام شد و مشکل مرتفع گردید.

اصلانی در پایان گفت : در بازدید از مرکز سندرومیک ریوی ملاحظه گردید که برخلاف بخشنامه وزارت بهداشت از سواپ پنبه‌ای استفاده می گردید که با تذکر به مسئولین امر جمع آوری گردیدند و موارد مزبور با مسئولین مربوطه صورتجلسه گردید تا در موارد آتی مدنظر قرار گیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان