شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان استان ایلام سیاه پوش و پر از حزن و اندوه شد وبا برگزاری هیئت های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی ، شاهد برگزاری دسته های عزاداری و نوحه خوانان حسینی در مساجد و هیئت ها در فضای باز می باشیم .

به گزارش سفیر ایلام :  با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با کشور عراق و همچنین شناخته شدن این استان بعنوان یکی از مهمترین دروازه های عتبات و عالیات از مهمترین شهرهای عبور زائرین حرم مطهر سید الشهداست‌.

بنابراین هر ساله شاهد برگزاری مراسمات عزاداری و نذورات فراوان و ارائه خدمات به زائرین حسینی از طرف مردم و مسئولین بوده ایم .

اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارجحیت سلامت مردم، ستاد مبارزه با کرونای استان تصمیماتی بهداشتی برای برگزاری هیئتها اتخاذ نمود و سازمان تبلیغات مکلف به بازدید و نظارت بر مجالس و هیئت های عزاداری شد.

بنابراین در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر هیئت ها اداره کل تبلیغات اسلامی از ۴۵۰ هیئت مذهبی ، مجالس عزاداری استان ایلام بازدید به عمل آورد .

حجت‌الاسلام منوچهر رئیسی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبر نگار تسنیم در ایلام اظهار داشت : با هدف نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونا ویژه مراسمات محرم طی هشت شب اول محرم ۴۵۰ مورد بازدید بعمل آمد .

حجت‌الاسلام منوچهر رئیسی افزود: ۱۲ تیم نظارتی بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی بر هیئت های استان نظارت دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه عنوان کرد : مسئولیت برگزاری مراسمات عزاداری محرم بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی استان می باشد لذا در ابتدای محرم جلسات توجیهی برای روحانیون تبلیغی هیئت های مذهبی و مداحان برگزار گردید و در این خصوص اغنا سازی کامل صورت گرفته است.

منوچهر رئیسی درخصوص تجمع هیئت‌های مذهبی بیان داشت : تجمع هیئت‌های مذهبی استان ایلام در روز تاسوعا و عاشورای حسینی لغو گردیده است و هیئت ها هیچ گونه برنامه دست روی نخواهند داشت و هر هیئت در همان مکانی که از ابتدای ماه محرم محفل عزاداری و سوگواری را برگزار کرده است روز تاسوعا و عاشورا نیز می‌تواند در همان مکان آیین عزاداری را برگزار نماید .

حجت‌الاسلام رئیسی در رابطه با نماز ظهر عاشورا گفت : نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در محل مصلای ایلام در روز عاشورا اقامه خواهد شد.

با وجود تمام موضوعات پیش آمده مردم مشتاق به برگزاری مراسمات مذهبی هستند و با رعایت کلیه موازین بهداشتی و دستورات رسیده از ستاد کرونا به استقبال تاسوعا و عاشورا میروند و نماز ظهر عاشورا را بدون تجمع هیئتهای پر ازدحام برگزار خواهند کرد .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان