جمعه, 01 تیر 1403
جمعه, 01 تیر 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

امام جمعه ایلام با تاکید بر لزوم شکل گیری فضاسازی محرم در ایلام، گفت: رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ضروری است.

 
 

به گزارش سفیر ایلام،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

وی گفت: خدا را سپاسگزاریم که هدایت کننده ما این چراغ حسینی و نجات دهنده ما این کشتی امام حسین (ع) است.

امام جمعه ایلام افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر تلاشی که دارد این است که جامعه از حالت بی تفاوتی بیرون آید.

کریمی تبار با اشاره به اینکه روح احیا روح مطالبه گری و خروج از بی تفاوتی است، تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر هر کسی در برابر آن مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: هم مردم و هم مسئولان نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند، در دنیا اگر کسی می بینیم در چاه سقوط می کند یا در آتش می افتد تلاش برای نجات این فرد می کنیم.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: به عنوان یک معروف پیشگیری کردن از منکر در امور دینی به این گونه است یکی از مهمترین مسئولیت های ما در برابر سلامتی جامعه است.

کریمی تبار تصریح کرد: امنیت سلامتی جامعه بسیار مهم است، وقتی که آسیبی جان انسان را تهدید می کند و سلامتی اجتماع را به خطر می اندازد طبیعتاً به عنوان یک منکر که وجود دارد باید برنامه ریزی و پیشگیری از این اتفاقات کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در ایام عزاداری قرار داریم که به تعبیر امام (ره) که فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، بیان کرد: از آن طرف ما نسبت به امام حسین (ع) شهید کربلا مدیون هستیم و فرهنگ عاشورا را باید زنده نگه داریم.

وی گفت: یک زمانی آشنایی با ویروس کرونا نبود و جامعه ما وحشت زده بود، فشار روانی که ویروس کرونا ایجاد کرد و ضربه ای که زد بیشتر از آسیب جسمی بود، افزود: اکنون برعکس شده مردم از ویروس نمی ترسند و بی احتیاطی های در این راستا دارند این بی احتیاطی ها موجب می شود که آسیب هایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: هیئت مذهبی برای مراسمات عزاداری محرم حفظ جان خود و جان دیگران و رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در سرلوحه کار قرار دهند.

کریمی تبار افزود: باید تلاش کنیم برای عزاداری امام حسین (ع) به عنوان یک الگوی فرهنگ ساز برای اجتماعات دیگر شکل بگیرد، این مهم با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک در فضای باز محقق می شود.

وی گفت: طبیعتاً در برابر جان انسان ها مسئول هستیم، بر اساس اطلاعاتی که تا به الان از ویروس کرونا داریم به راحتی می توانیم پیشگیری کنیم.

وی عنوان کرد: فضاسازی ایام محرم به عنوان استانی که شیعه و ادعا داریم خادمان زائرین امام حسین (ع) هستیم، طبیعتاً فضای استان برای ترویج فرهنگ عاشورا باید فراهم شود

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان