شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

اجرای طرح خدمات الکترونیک در حوزه سلامت که از آن به عنوان مهمترین اقدام در حوزه سلامت کشور یاد می کنند به علت فراهم نبودن زیرساخت های لازم، وجود کاستی ها و... مشکلات متعددی را برای بیماران و بیمه شدگان ... 
 

به گزارش  خبرگزاری فارس از ایلام، یکی از مشکلاتی که مدتی است مردم ایلام با آن مواجه هستند هزینه هایی است که علاوه بر بیمه بودن باید برای درمان به صورت آزاد بپردازند.

حذف دفترچه های کاغذی درمان و توجه به نسخه نویسی الکترونیک، یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه سلامت کشور است که سازمان تامین اجتماعی، زودتر از دیگر سازمان ها برای اجرایی شدن آن، برنامه ریزی کرده به طوری که در روزهای پایانی سال ۹۹، سرانجام این برنامه مهم در حوزه سلامت الکترونیک، عملیاتی شد.

استفاده از ظرفیت خدمات الکترونیکی در حوزه سلامت، هرچند یکی از ضروریات پذیرفته شده در جهت ارائه خدمات با کیفیت به مردم است، اما نباید فراموش کنیم که در بخش خدمات الکترونیک از جمله خدمات سلامت الکترونیک در کشور، هنوز با چالش ها و موانع زیادی مواجه هستیم که اگر آنها را از سر راه بر نداریم، نمی توان انتظار داشت نتایج خدمات در این حوزه به ثمر بنشیند.

استقرار نسخه الکترونیک برای کاهش هزینه افراد تحت پوشش و ایجاد رضایتمندی خدمات گیرندگان، صیانت از کرامت و حفاظت از شأن مستمری بگیران و بیمه شدگان در مواجهه با هزینه های درمانی و توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترسی بیمه شدگان و مستمری بگیران به ویژه گروه های آسیب پذیر انجام می شود.

در این طرح، سازمان تامین اجتماعی از همان ابتدا اعلام کرد چنانچه پزشکان به هر دلیلی نتوانند نسخه الکترونیکی بنویسند، باید نام و مشخصات بیمار را در همان دفترچه های بیمه ای که از قبل مانده یا سربرگ نوشته تا بیمار بتواند خدمات درمانی دریافت کند.

اما مشکل از آنجا آغاز می شود که خیلی از مراکز درمانی و داروخانه ها هنوز نسخه های الکترونیکی را قبول ندارند و دفترچه می خواهند؛ در این بین آنهایی که هنوز دفترچه داشتند ظاهرا مشکل خاصی برایشان پیش نیامد اما آنهایی که دفترچه ندارند، نه دیگر دفترچه ای برایشان صادر می شود و نه به گفته برخی از آنها در مراجعاتشان به برخی مراکز، می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.



همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان