شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |


مدیرکل امور عشایری ایلام گفت:۹۹ کانون عشایری برای استقرار عشایر کوچرو در این استان وجود دارد که دارای منابع، امکانات و استعدادهای لازم برای ایجاد اشتغال و اسکان هستند. 
 

فرشاد یاسمی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه مهم ترین مطالبه عشایر نیازسنجی و شناسایی قابلیت های آنها است گفت: ۹۹ کانون عشایری برای استقرار عشایر کوچرو در این استان وجود دارد که دارای منابع، امکانات و استعدادهای لازم برای ایجاد اشتغال و اسکان هستند.

وی به انجام فعالیت هایی در راستای حمایت از عشایر اشاره کرد و افزود: تامین آب شرب، نگهداری و مرمت راه های عشایری، بهسازی چشمه ها و قنوات و نیز تهیه علوفه عشایر در حین کوچ از فعالیت های انجام گرفته است.

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: مهم ترین فعالیت جاری و مهم در راستای حمایت از جامعه عشایر استان تامین سوخت های فسیلی است که علاوه بر تامین سوخت در فصل زمستان و قشلاق، جلوگیری از تخریب جنگل ها و مراتع، توزیع کپسول گاز به صورت سبدی و توزیع پنل های خورشیدی بین عشایر کم برخوردار بوده است

یاسمی ادامه داد: پیشنهاد می شود سند جامع مراتع استان های زاگرس و مدیریت مراتع تهیه شود و بر اساس آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات عشایر غیربومی افزایش دام بالاتر از کارت چرا است که باتوجه خشکسالی های استان قطعاً مشکلاتی به وجود خواهد آورد.

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: ساماندهی و رویکرد حفاظتی بهترین کار برای جلوگیری از دام های غیر مجاز به استان ایلام است

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان