شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

بازدید دادستان ایلام از طرح  آبرسانی به شهر ملکشاهی
به گزارش سفیر ایلام ،دادستان ایلام، معاون دادستان ایلام، فرماندار و رئیس دادگستری ملکشاهی بهمراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، صبح امروز  از این  طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی بازدید و در جریان روند اجرایی کار مشکلات فنی و اعتباری این طرح قرار گرفتند.

به گزارش سفیر ایلام به نقل از روابط عمومی آبفای استان ایلام، دکتر نورالله تیموری در این بازدید با قدردانی از حضور ارزشمند مقامات ارشد قضایی استان از طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی اظهار داشت: شهر ملکشاهی از جمله شهرهای استان است که با تنش آبی مواجه است و جهت رفع این مشکل پروژه انتقال آب از سد ایلام در دستور کار قرار گرفت که به دلایل مختلف از جمله تحریم و... این پروژه زمان بر شده و از ابتدای تصدی اینجانب تکمیل و بهره برداری از پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی در اولویت قرارگرفته و این پروژه با سرعت مطلوب در حال اجرا است.
تیموری افزود: این شرکت برای رفع موقت آب این شهر تصمیم گرفت که یک لاین اضطراری اجرا شود تا مشکل آب مردم بصورت موقت حل شود و خوشبختانه این طرح بزودی وارد مدار بهره برداری قرار میگیرد.

مدیر عامل شرکت آبفا ایلام با اشاره مشخصات فنی این طرح گفت: با توجه به اینکه 24.5 کیلومتر خط انتقال آب، ۳۲ کیلومتر خط انتقال برق یک باب ایستگاه پمپاژ و۹هزار متر مکعب مخزن آماده بهر ه برداری بود لذا طرح اضطراری آب به شهر ملکشاهی با نصب الکترپمپ شناور، ایجاد چاهک، اجرا سیستم نیرو رسانی، نصب ترانس، تهیه و تابلوهای توزیع برق در ایستگاه شماره ۲ و ۳شهر ملکشاهی و نصب یک واحد تصفیه خانه اضطراری با کلیه الزامات آن و ظرفیت ۱۰۰لیتر در ثانیه در حال اجرا است. و این  از ابتدای تیرماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز گردید. و پیشی بینی می شود این پروژه مهم تا نیمه اول ماه جاری وارد مدار بهره برداری شده و تنش آبی شهر ملکشاهی، شهر "مهر" و روستاهای"اما"و" کلکین" برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام یادآور شد: برای تکمیل این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

افشار خسرو‌ی زاد دادستان ایلام نیز با تاکید بر تسریع در اجرای این طرح بمنظور رفع بی آبی شهرستان بیان داشتند: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مردم جزو اولویت های اصلی نظام است و همه باید در این راه، دستگاههای متولی از جمله شرکت آب و فاضلاب استان  را یاری کنیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان