سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به قرار گرفتن ۶ شهرستان در وضعیت قرمز  و زنگ خطر برای شیوع پیک پنجم کرونا گفت : با توجه به آماراعلام شده ، ۱۲۲مبتلا و ۳۳ بیمار بستری جدید گزارش شده و این آمار نگران کننده می باشد  .

به گزارش سفیر ایلام ، الیاس فتاحی روز شنبه در نشست مبارزه با کرونای استان با قدردانی از تمامی دستگاه های اجرایی و ستادهای شهرستانی اظهار داشت:انسجام و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی برای بالا بردن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، تنها راه برون رفت از شرایط موجود و بازگشت استان به وضعیت زرد کرونا،  است.

وی نقش مردم را در مقابله با کرونا را بسیار تعیین کننده ذکر کرد و افزود: مردم اگر چنانچه پروتکل ها را رعایت نکند، وارد شرایط بحرانی می شویم.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: اجتماع مردم در آرامستان ها رها شده و باید ستاد شهرستانی با جدیت بیشتری برای مقابله با تجمعات آخر هفته اهتمام داشته باشند و مسیر های ورودی به آرامستان ها را مسدود کنند.

فتاحی با اشاره به برگزاری مسابقات فوتسال جام زندانیان استان، یادآور شد: این مسابقات بدون اخذ مجوز از ستاد کرونا برگزار شده که این موضوع در ستاد کرونا مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: تمامی مسوولان استانی و شهرستانی باید در بحث مقابله با کرونا با اصحاب رسانه نهایت همکاری را داشته باشند و در بستر فضای مجازی خطرات و اقدامات مقابله ای کرونا را به اطلاع مردم برسانند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و به تناسب آن نیز شیوع بیماری و میزان بستری های کرونا بسرعت در حال افزایش است.

فتاحی تاکید کرد: ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا برگزار و مصوبات و شرح اقدامات هر ستاد به رییس قرارگاه عملیاتی استان ارسال شود.

وی بیان داشت: برای ترغیب مردم به تزریق واکسن کرونا نیازمند استفاده از ظرفیت معتمدان، دهیاران هستیم و فرمانداران بعنوان روسای ستادهای شهرستانی باید در راستای فرهنگ سازی تزریق واکسن اهتمام لازم داشته باشند.

معاون استاندار ایلام اظهار کرد: واکسیناسیون خبرنگاران از امروز آغاز شده و واکسن زندانیان، بانک ها، اساتید دانشگاه و حوزه، رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری و فرودگاه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سفیر ایلام  ، شهرستان های ایلام، آبدانان، دره شهر، مهران، چوار و دهلران در وضعیت قرمز، شهرستان بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان