پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

س

 مسافران یک به یک، به میعادگاه عشق نزدیک می‌شوند، و آن گاه فرمانی از سوی قادر متعال نازل می‌گردد و پیامبر رحمت بر تمامی اهل زمین مژده می‌دهد: «الیَوم اَکمَلتُ لَکُم دینُکُم» و دستان مهربان پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم-، دستان با صلابت علی- علیه السلام- را بر فراز آسمان بلند می‌کند و نوری عظیم این کره خاکی را فرا می‌گیرد. مژده باد بر اهل زمین مژده باد بر اهل آسمان‌ها.

علی- علیه السلام- این یکه تاز مردانگی و عدالت، علی- علیه السلام- این مظهر شجاعت و صلابت بر تخت امیری مومنان خواهد نشست. او زمین را از عدل پر خواهد کرد و عشق الهی را در دل‌های مومنان جای خواهد داد.او بعد از پیامبر رحمت و رافت یگانه حاکم بزرگ بر قلب مسلمین خواهد بود. و پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم- این گونه فرمود:
هر کس من مولای او بوده ام علی مولای اوست
و این گونه بود که خاکیان با نور پیمان بستند و دستان خود را به سوی او بلند کردند. در روزی که خداوند آن را بزرگ داشته و ملایک در آسمان‌ها به جشن و سرور پرداختند، علی امام اول شیعیان، امیر مومنان ، جانشین پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم- شد، در سرزمینی که غدیر نام داشت.
و غدیر در روزی که بوسه بر قدم‌های پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم- و علی- علیه السلام- می‌زد، شاهد بزرگ ترین و عظیم ترین حادثه تاریخ بود، و این گونه بود که غدیر میعادگاه عشق نام گرفت وعلی- علیه السلام- به سوی مسلمین دست بیعت بلند کرد

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان