شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |


 

گروه استان‌ها - استقبال مردم ایلام از تزریق واکسن کرونا موجب شده است تا بیش از ۶۰ درصد سنین ۵۰ تا ۶۹ سال ایلام واکسینه شوند.
خبرگزاری تسنیم از  ایلام؛ چندین ماه پس از شیوع بیماری کووید19 شاهد پیشرفت این ویروس در برخی کشورها بودیم که این امر به ابتلای افراد به گونه‌های جهش‌یافته این بیماری ازجمله کرونای انگلیسی و هندی منجر شد. طی ماه‌های گذشته واکسن‌های روسی، چینی، انگلیسی، آمریکایی و سوئدی مجوز استفاده را از سازمان بهداشت جهانی اخذ کرده‌اند.

در ایران نیز چند شرکت مجوز تولید واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و خوشبختانه پس از ساخت مورداستفاده قرار گرفت، به گفته کارشناسان واکسیناسیون عمومی تنها راه علاج خلاص شدن از بیماری کرونا و کاهش دهنده تبعات آن است و این اقدام در استان ایلام در حال انجام و در بسیاری از شهرستان‌های استان استقبال مردمی از واکسن مناسب ارزیابی شده است.


استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا در مهران

مجید کاکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بابیان این‌که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان مهران 50 درصد است گفت: استقبال مردم شهرستان مهران از تزریق واکسن کرونا در حال افزایش است.

فرماندار مهران در ادامه اظهار داشت با توجه به آمار ابتلا به بیماری کرونا گروه‌های هدف جهت تزریق واکسن به مراکز فعال مراجعه کرده تا هرچه سریع‌تر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کاهش یابد و در آینده‌ای نزدیک شاهد نابودی این بیماری باشیم.

کاکی ادامه داد:جلوگیری از برگزاری مجالس، کاهش تعداد کارکنان ادارات، تلاش برای افزایش واکسیناسیون، اطلاع‌رسانی و نصب بنر در اماکن پرتردد، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی ازجمله اقداماتی است که جهت کنترل این بیماری در شهرستان مهران انجام‌شده است.

تلاش برای ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون

جمیل صادقی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: متأسفانه شهرستان مهران هم‌اکنون آمار بالایی از ابتلای ناشی از بیماری کرونا را به خود اختصاص داده و با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان، مردم باید برای تزریق واکسن مراجعه تا از شیوع بیش‌از پیش این بیماری جلوگیری شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابیان این‌که پایین بودن استقبال مردم از واکسیناسیون کرونا در شهرستان مهران به یک معضل تبدیل‌شده است افزود: باید تلاش شود با آگاه‌سازی، تبلیغات منفی در خصوص عوارض واکسن کرونا را خنثی کرد و رسانه‌ها باید به این مهم توجه کنند و جهت ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون اقدام کنند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان