Notice: Undefined variable: systemError in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 13

Warning: imagecreatefromjpeg(file_image): failed to open stream: No such file or directory in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 14

Warning: imagebmp() expects parameter 1 to be resource, string given in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 15

Warning: imagebmp() expects parameter 1 to be resource, string given in /home/safirenew/domains/safirenew.ir/public_html/index.php on line 16
سفیر ایلام - رئیس کل بازرسی استان ایلام گفت: بیمارستان ۳۶۷ تختخوابی ایلام در ظرفیت اسمی تخت ها در تمامی بخش های عمومی و تخصصی قابلیت افتتاح ندارد
سه شنبه, 01 آبان 1403
سه شنبه, 01 آبان 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

رئیس‌کل بازرسی استان ایلام گفت: بیمارستان ۳۶۷ تختخوابی ایلام در ظرفیت اسمی تخت ها در تمامی بخش های عمومی و تخصصی قابلیت افتتاح ندارد.

 به گزارش سفیر ایلام، با توجه به زمزمه‌های ناشی از افتتاح پروژه بیمارستان 367 تختخوابی با حضور وزیر بهداشت طی هفته آتی‌ برای طرحی که نیمه کاره و ناتمام است مطالبه گری‌هایی از سوی رسانه‌های استان صورت گرفت.

مهدی اصلانی کرچی رئیس ‌کل بازرسی استان ایلام به این قضیه ورود و با حضور میدانی خود به این موضوع اظهار داشت: بیمارستان 367 تختخوابی ایلام، در شرایط کنونی با مشکلات و نواقص عدیده قابلیت افتتاح در ظرفیت اسمی تخت های درمانی در بخش های عمومی و تخصصی را ندارد.

رئیس‌کل بازرسی استان ایلام گفت: طبق نظر کارشناسان متخصص نواقص زیادی در این بازدید ملاحظه‌ شد ازجمله این نواقص می‌توان به قسمت فاضلاب بیمارستان که تاکنون به فاضلاب شهری متصل نگردیده اشاره کرد.
وی افزود: از دیگر نواقص بخش تصفیه‌خانه داخلی بیمارستان است که جانمایی نشده است و زیرساخت‌های لازم در این زمینه صورت نگرفته و امکان بهره‌برداری ندارد.
اصلانی کرچی یادآور شد: گفته‌ها حاکی از تخصیص یک خط اختصاصی برق به این بیمارستان هست و نکته قابل‌ذکر این است نیاز بررسی مستندات است و این که آیا خط برقی که اکنون فعال است جوابگوی نیاز کل بیمارستان در هنگام بهره‌برداری می‌باشد ؟
رئیس‌کل بازرسی استان ایلام خاطرنشان کرد: تأسیسات محوطه‌سازی ساختمان شامل دو بخش طرح و ساخت محوطه اصلی ساختمان و اطراف آن می‌باشد که به لحاظ ظاهری کیفیت لازم مشاهده نشد و به لحاظ کیفی نیز ایراداتی مطرح شده ولیکن باید در این خصوص مستندات بررسی شود.
اصلانی کرچی بیان کرد: در بخش دوم که شامل پارکینگ بیمارستان بوده نیز تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و در قرارداد ذکر نشده است، که در ارتباط با پارکینگ اقدامی انجام شود لذا با توجه به توپوگرافی منطقه و اینکه این بیمارستان در خارج از شهر احداث‌شده یکی از معضلاتی که در آینده پیش می‌آید نبود پارکینگ است.
وی گفت: بلاتکلیفی سایت دفع زباله از دیگر ایرادات یا ابهامات پروژه بیمارستان در حال افتتاح 376 تختخوابی ایلام است.
اصلانی کرچی به وجود 50 تخت بیمارستانی در این بیمارستان که قرار است 376 تختخوابی باشد، اشاره کرد و گفت:طبق مشاهدات تنها پنجاه تخت در بیمارستان موجود بود و اعلام شده پنجاه تخت دیگر نیز در مکان دیگری نگهداری می‌شود.

دکتر کریمیان در خلال این بازدید اظهار داشت : کل مساحت زمین بیمارستان ۶۵ هزار متر مربع می باشد و۳۳ هزار متر زیر بنا دارد که شامل بخشهای تخصصی، جراحی ، اورژانس ، سونو گرافی، سیتی اسکن و غیره می باشد.

وی افزود: تا کنون ۲۹۰ هزار میلیارد برای اجرای این طرح هزینه شده ونقص های جزعی نیز وجود دارد که تمامی این نواقص بررسی وبه وزارتخانه و پیمانکار اعلام شده و در حال رفع نواقص می باشند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : این پروژه تحقیقاتی- درمانی و آموزشی است و فاز بندی‌های دیگری هم داریم که کارهای آن انجام شده و جدای از این قسمت هستند و باید اقدامات لازم جهت تکمیل آنها به صورت جداگانه صورت گیرد که مرکز پرتو درمانی و آشیانه بالگرد از جمله‌ی این قسمت‌ها است. 

وی ادامه داد: ۷۰ درصد تجهیزات تخصصی این بیمارستان را وزارت بهداشت و ۳۰ درصد را علوم پزشکی تامین می نماید ،که ۷۰ درصد اقلام وزارتخانه شامل ۸۰۰ قلم می باشد که تا کنون ۳۰ درصد این اقلام به علوم پزشکی استان تحویل داده شده است .

وی تامین ارز را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت : بدلیل مشکلات ارزی پیش آمده در ارسال تجهیزات تعلل ایجاد شده اما وزارتخانه بصورت مستمر در حال ارسال اقلام و تجهیزات می باشد.

وی اضافه کرد: در هفته اخیر ۳۰ درصد تجهیزات که شامل تخت و تشک ،مانیتور وغیره می باشد به استان منتقل شده و تا هفته آینده مابقی تجهیزات ارسال می شود.

کریمیان گفت : تا راه اندازی کامل پروژه زمان نیاز است ودانشگاه علوم پزشکی ،در مدت زمان فاز بندی بخشها را فعال خواهد نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت : طبق اعلام وزارت بهداشت دوشنبه هفته آینده قرار بر افتتاح پروژه می باشد و تا آن زمان پیگیر رفع نقص‌ها خواهیم بود.

وی افزود: دولت در این چهار ماه اخیر وقت و هزینه زیادی برای اتمام و بهره برداری این طرح انجام داده است تا مردم شریف استان بتوانند از این امکانات استفاده مطلوب نمایند.

 به گزارش سفیر ایلام؛ سعید نمکی در سفر خود به ایلام درتاریخ «04 خرداد 1400» از افتتاح بیمارستان 375 تختخوابی ایلام ظرف مدت زمان 60 روزه خبر داد، اما این وعده وزیر بهداشت محقق نشد و ظرف مدت تعیین شده امکان پذیرش بیمار در آن به نتیجه نرسیده است و هم اکنون این بیمارستان که 13 سال پیش درسال 1388 کنگ‌زنی شده است و مردم ایلام و 12 سال است در انتظار افتتاح آن هستند قرار است عجولانه افتتاح شود تا دستور وزیر بهداشت به زمین نماند این اقدام با مطالبه‌گری رسانه‌ها منجر به ورود دستگاه‌های نظارتی شده است و دستگاه‌های ناظر افتتاح زود هنگام آن را به صلاح استان نمی‌دانند



نویسنده: سمیه محمدی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان