شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: همکاری انجمن های مردم نهاد، نیروهای حفاظت محیط زیست و عامه مردم با اقدامات موثر مخاطرات زیست محیطی را بر حیات وحش استان کاهش می دهد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ایلام، غلامرضا ابدالی روز دوشنبه افزود: به دنبال کاهش شدید نزولات جوی و به تبع آن خشکسالی، پایش مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و شهرستان های تابعه بسیار بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: این پایش ها جهت شناسایی احتمالی گونه‌های حیات وحش برای مقابله با مشکلات زیستی و تامین آب و علوفه صورت می گیرد.

ابدالی ادامه داد: تعمیر و سرویس چهار دستگاه تلمبه بادی در مناطق حفاظت شده کولگ و مانشت و قلارنگ، احداث آبشخور در مناطق حفاظت شده و آبرسانی با همکاری گروه های مردمی به زیستگاه هایی که منابع آبی آن دچار خشکیدگی شده و ساخت چهار مخزن آب ۲۴ و ۱۲ متری از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست جهت کاهش اثرات تنش آبی و خشکسالی بر حیات وحش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اضافه کرد: در این شرایط بحرانی کم آبی برای حفاظت از گونه های حیات وحش، همکاری همه آحاد مردم به ویژه مردم ساکن در حاشیه مناطق تحت حفاظت محیط زیست و زیستگاه های استان برای کاهش مشکلات آبی حیات وحش مورد نیاز است.

به گزارش سفیر ایلام، از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار را اراضی طبیعی تشکیل می دهد که سهم مناطق حفاظت شده تحت مدیریت محیط زیست استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان