پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تزریق ۶۵ هزار و ۱۷۸ دز واکسن کرونا در این استان از ابتدای فرآیند خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد روند فوت افرادیکه واکسن کرونا را تزریق کرده اند، بشدت کاهشی است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: کل واکسن دریافتی استان ۱۰۱ هزار و ۶۴۸ دز بود که تاکنون نیمی از آن تزریق شده و مشکلی در زمینه کمبود واکسن نداریم.

وی افزود: استقبال برخی از مردم شهرستان‌ها همچون بدره با ۸۸ درصد بسیار خوب بوده و وضعیت واکسیناسیون در شهرستان ملکشاهی با ۳۹ درصد بدترین وضعیت را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: اکنون روزانه سه هزار و ۵۰۰ دز واکسن کرونا در استان تزریق می شود و آمادگی داریم که در صورت استقبال مردم میزان آنرا افزایش دهیم.

کریمیان با تقدیر از رسانه های استان در راه اندازی پویش واکسن بزنیم، گفت: روند ابتلا و بستری در استان افزایشی شده و همچنین رعایت پروتکل ها و زدن ماسک به کمترین میزان خود رسیده است.

وی اظهار داشت: کادر درمان با توجه به روند افزایشی بسترها و تداوم پیک های کرونا خسته هستند و هم از نظر مالی و تحت فشارند زیرا حداقل انتظارات ما بر آورده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت دره شهر و مهران در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد و باید ستاد شهرستانی بیشتر پای کار بیایند.

کریمیان همچنین از نیروی انتظامی خواست با توجه به افزایش تراکم افراد در مراکز واکسیناسیون در راستای نظم و امنیت مکان های مورد نظر حضور مستمر داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند صعودی کرونا باید به گونه ای عمل کنیم تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

وی آمار بستری افراد مبتلا به کرونا را ۲۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد مبتلایان افراد زیر ۶۰ سال هستند و روند فوت در افرادی که واکسن زده اند، بشدت کاهش یافته که نشان از تاثیر مثبت تزریق واکسن کرونا دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان