شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

‍ مدیرکل کمیته امداد ایلام در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام خبر داد:
دوبرابر شدن اعتبارت اشتغال زایی کمیته امداد ایلام/ اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای کارآفرینی نیازمندان ایلام از محل اعتبارات و منابع بانکی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام از افزایش دوبرابری اعتبارات اشتغال زایی مددجویان این نهاد در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، قنبر موسی نژاد در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام که با حضور معاون اقتصادی استاندار ایلام، مدیران بانکها و تعدادی از مدیران دیگر دستگاهها برگزار شد گفت: در حالیکه میزان اعتبارات اشتغال این نهاد از محل منابع تبصره ۱۶ سال گذشته ۱۱۹ میلیارد تومان بوده است امسال این مبلغ به بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی به لزوم همکاری بیشتر بانکهای این استان در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان اشاره کرد و گفت: مشکلات ضمانت بانکی و برخی ضوابط سختگیرانه در این زمینه همچنان یکی از محدودیت ها و موانع در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان است که انتظار داریم بانکها در زمینه ضمانت بانکی همکاری بیشتری داشته باشند.
موسی نژاد به تجربیات موفق این نهاد در زمینه اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم برنامه های اشتغال امداد استان حداکثر تا پایان آذرماه عملیاتی شوند و کمیته امداد به همه تعهدات خود در این زمینه عمل کند.
وی با اشاره به لزوم عمل کردن به مسئولیت های اجتماعی برای کمک به نیازمندان گفت: مشارکت بانکها در ایجاد اشتغال برای نیازمندان بهترین شکل عمل کردن به مسئولیت اجتماعی است.
معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: در شرایطی که اشتغال یکی از مهم ترین زمینه های توانمندسازی قشر مددجو است همه بانکها وظیفه دارند به تعهدات خود در زمینه اشتغال مددجویان و نیازمندان عمل کنند.
رستم زاد در ادامه به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: لازم است به منظور توجه بیشتر به سلامت این قشر واکسیناسیون مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به عنوان یک قشر آسیب پذیر مورد توجه بیشتر و در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: مدیران این دستگاهها تمهیداتی را در نظر بگیرند تا این افراد در زمینه دریافت واکسن مورد تشویق و راهنمایی قرار گیرند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان