شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

معاون اقتصادی استانداری ایلام از افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در مرغداری های استان ایلام در سال جاری خبر داد. 
 

به گزارش سفیر ایلام، جهانگیر رستم زاد عصر شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان با تشکر از همه عواملی که در فرایند تولید مرغ در استان دخیل هستند، اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده، مدیریت، همفکری و همراهی همه دستگاه ها چالش خاصی در حوزه عرضه مرغ در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در مرغداری های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: طبق برنامه ریزی بعمل آمده، توزیع مرغ در ماه های آینده نه تنها نیاز استان را تامین می کند، بلکه می توان مازاد آن را نیزبه استان های همجوار صادر کرد.

 رستم زاد از افزایش میزان جوجه ریزی تیرماه امسال در استان از مرز ۲میلیون قطعه خبر داد و اظهار داشت  : بر اساس آمارها اکنون ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۹۵ قطعه در ۱۳۳ واحد مرغداری استان جوجه ریزی شده در حالیکه ماه قبل این آمار به دلیل برخی مشکلات کمتر از ۹۰۰ هزار قطعه بود.

وی افزود: تقریبا به سیستم جوجه ریزی ماه های اول سال ۱۴۰۰ رسیده ایم و امیدواریم با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت قرمز علاوه بر تامین نیاز مصرف استان مازاد آنرا به سایر استان های کشور برای رفع نیاز مردم ارسال کنیم.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر پلمب و جلوگیری از کشتارهای غیر مجاز مرغ در استان، از دامپزشکی استان خواست برابر قوانین و مقررات نسبت به جمع آوری مکان هایی که افراد اقدام به زنده فروشی مرغ می کنند، اقدام کند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: بر اساس اعلام جهاد کشاورزی استان ۶۰ واحد مرغداری استان در صف جوجه ریزی قرار دارند که به محض ثبت نام در سامانه، کار جوجه ریزی آنها نیز شروع می شود.

وی با تاکید بر اینکه مزارع جوجه ریزی باید با قیمت مصوب مرغداری ها را تامین کنند، گفت: در استان های دیگر اتحادیه های مرغداران پیگیر دریافت جوجه ریزی و نرخ های تعیین شده هستند، ضرورت دارد در استان نیز این ساز و کار فراهم آید.

رستم زاد با بیان اینکه ارسال هرگونه مرغ کشتار روز به خارج استان تا ۱۵ مرداد ممنوع است، گفت: دستگاه های متولی، بازرسی و نظارت در این زمینه اقدامات لازم را به عمل می آورند.

وی در پایان با اشاره به ذخیره کالاهای اساسی و تشکر از تعامل و همراهی انبار داران، گفت: خوشبختانه در ذخیره کالاهای استراتژیک و اساسی در استان هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد و مرغ و گوشت منجمد، گندم، شکر، برنج و.. به مقدار کافی ذخیره سازی شده است

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان