جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار ابتلای افراد زیر ۲۰ سال طی ۱۰ روز اخیر در استان با تنوعی از علائم افزایش یافته است.

دکتر جمیل صادقی فر شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علائمی مانند تب، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی، علائم گوارشی مانند استفراغ، اسهال، درد شکم و حالت تهوع افزایش یافته بخصوص در شهرستان های آبدانان و دره شهر بصورت نگران کننده ای ابتلا در این گروه های سنی در حال افزایش است.

وی افزود: والدین بیشتر مراقب فرزندان خود باشند چرا که گونه دلتا کرونا بیشتر افراد با سنین پایین را درگیر و بخش قابل توجهی از مواردی که در بخش اطفال بستری می شوند، مشکوک به کرونا و دارای علائم کرونا هستند و نقش والدین در رفتار فرزندانشان تاثیرگذار است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: اماکنی مانند گیم نت ها و شهربازی ها که باید تعطیل باشند، والدین رفتار کنترل کننده ای بر رفتار های فرزندانشان برای حضور در این مکان ها داشته باشند.

صادقی فر یادآور شد: باید از فرصت تعطیلی مدارس به بهترین شکل استفاده کرد و سلامتی فرزندانمان را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: هر جایی که مرکز تجمعی مانند باشگاه، شهربازی، گیم نت، مراسم عروسی، تالارهای پذیرایی و کافی شاپ ها که معمولا بخش قابل توجهی از افراد زیر ۲۰ سال در این مکان ها تجمع می کنند، والدین باید مراقبت بیشتری کنند.

وی اضافه کرد: وضعیت کرونا در استان بسیار نگران کننده است بستری ها و مبتلایان روند افزایشی دارند، شهرستان های استان روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود و والدین بیش از پیش باید مراقب فرزندان خود باشند.

تعداد مبتلایان در استان ایلام از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۲ هزار و ۵۰۴ نفر و تعداد فوتی ها نیز ۸۱۶ نفر است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان