چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

رئیس پلیس فتا استان ایلام، گفت: ایجاد اکانت‌های جعلی که با نام دیگران ایجاد شده یکی از روش‌های جدید مجرمان سایبری است.

سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: کلاهبرداران اینترنتی با سرقت تصاویر و مشخصات کاربران از پروفایل شخصی آن‌ها اقدام به ایجاد اکانت جعلی نموده و با ارسال پیام به نزدیکان، مخاطبین و دنبال کنندگان از آنان درخواست کمک مالی می‌کنند.

وی افزود: مجرمین سایبری، با سرقت اطلاعات افراد فعال در فضای مجازی و ایجاد اکانت کاربری به نام آنها به دنبال کلاهبرداری از هموطنان است.

 رئیس پلیس فتا استان ، تصریح کرد:این افراد پس از جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد فعال در فضای مجازی و با ایجاد یک پیج جعلی ضمن معرفی خود به عنوان فرد اصلی پس از جلب اعتماد با انتشار پیام کمک مالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی عنوان داشت: شهروندان هرگز نباید به هویت اشخاص در فضای مجازی اعتماد کنند و هنگام مشاهده اینگونه درخواست‌های مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا جهت اطمینان از صحت موضوع با صاحب اکانت تماس بگیرند.

 جمالی خاطر نشان کرد: کاربران از دنبال کردن افراد ناشناس خودداری و حتما تنظیمات امنیتی را در پیج خود لحاظ کنند و برای اطلاع از شیوه‌های کلاهبرداری نوظهور با مراجعه به سایت پلیس فتا از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی مطلع گردیده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند/ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان