شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام 

به گزارش سفیر ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام سردار فهیمی راد دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی، مهندس صراف معاونت پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی، محمد کریم رحیمی نماینده آستان قدس رضوی در استان، سجاد رحمانی مدیر حج و زیارت استان با امام جمعه ایلام دیدار نمودند.

نمایند ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی اظهار داشت: آستان قدس رضوی در احداث استراحتگاه های بین راهی در مسیر اربعین کمک نماید چرا ایجاد این استراحتگاه ها می تواند در کاهش تصادفات و رفاه زوار بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در این دیدار گفت: زیرساخت‌های مهران در این سالها روند رو به رشدی داشته است ، زمانی بود که ما هیچ امکانات و تأسیساتی در مرز مهران نداشتیم والحمدالله مرز مهران در وضعیت مناسبی به سر می برد و نقش آستان قدس بسیار تأثیرگذار است و هر چه رو به جلو می رویم انتظار زوار نیز بیشتر می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بخش عمده ای از پذیرایی در اربعین در عراق خود ایرانیان هستند که درعراق موکب هایی می زنند و پیشنهاد می کنیم که در عراق حضور ما کمتر باشد و بیشتر فعالیت های خود را در داخل کشور متمرکز کنیم

وی ادامه داد: ما در استاننیاز به سرمایه گذاری برای احداث ایستگاه ها و موکب های ثابت و دائمی برای پذیرایی از زوار انجام دهیم و با توجه به وضعیت کرونا بهترین فرصت برای ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری ها در مهران ایجاد شده است .

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه مهران هم دروازه عتبات عالیات است و هم دروازه ی ورود میهمانان عراقی به کشور و زوار امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بسیاری از زوار به صورت پیاده برای زیارت امام رضا(ع) می آیند و ما زیرساختی برای خدمت رسانی به این زوار نداریم، آستان قدس می تواند در این خصوص زائرسراهایی در استان ایجاد کند و زوار عراقی امام رضا (ع)را پذیرایی نماید

وی اضافه کرد: در مسیرها و راههای استان تا مرز مهران استراحتگاه مناسبی برای رانندگان نداریم و با توجه به خستگی این دوستان ممکن است باعث ایجاد تصادفات شود و در برگشت زوار اربعین هم بعد از ورود به مرز چون مکان مناسبی برای اسکان و استراحت ندارند در نظر دارند به سرعت از استان خارج شوند که ممکن است باعث ایجاد تصادف شود و نیاز به استراحت گاه دائمی برای زوار احساس می شود .


سردار فهیمی راد دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی اصلی ترین فعالیت های آستان قدس رضوی در اربعین را در مرز مهران دانست و گفت: ما علاوه بر زوار ایرانی از مرزهای شرقی در مرزهای پاکستان در میرجاوه و دوقارون در افغانستان زوار بسیاری برای اربعین داریم .

وی ادامه داد: مظلوم ترین زوار ما دوستان پاکستانی هستند که با مصافت طولانی برای زیارت اربعین حضور میابند و وقتی برای این سفر می آیند بیش از دو ماه سفرشان طول می کشد .

سردار فهیمی راد افزود: در مرز دوقارون تایباد و افغانستان هم ما زوار بسیاری داریم ما مرز آستارا را هم امسال باید در نظر گرفته و  در این سه مرز برای استقبال از زوار اربعین برنامه ریزی نمایم.

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: عمده فعالیت های آستان در ایلام و مهران است اگرچه ما در شلمچه و کرمانشاه هم موکب داریم و در راه آهن کرمانشاه هم موکب داریم و خدمات به زوار ارائه خواهیم داد.

سردار فهیمی راد بیان کرد:  در صورت باز بودن راه برنامه ریزی خواهیم کرد و از تجربیات شما در اربعین استفاده خواهیم نمود، آستان قدس از طرف عراق چه مرز باز شود یا نه  علاوه بر 5 موکبی که از گذشته فعال است  20 موکب دیگر خواهیم داشت.

وی افزود :با توجه به این که اربعین امسال در فصل گرم در مهران برگزار می شود ، نیازسنجی و بررسی های لازم جهت  برگزاری بهتر و قوی تر نسبت به سنوات قبل صورت می پذیرد .

وی تاکید کرد: ما باید نقش اساسی در استان ایلام ایفا کنیم ،در حوزه اشتغال، عمران و سرمایه گذاری آستان می تواند در ایلام فعالیت داشته باشد و این امر باید خواسته استان نیز باشد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان