پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

زاهدان- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: چهار نفر از مردم روستای شهردراز از توابع بخش مرکزی این شهرستان که گرفتار طغیان رودخانه شهردراز شده بودند با کمک هلال احمر نجات یافتند.

محمدرضا کرد  روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان مبنی بر محاصره شدن چهار نفر در سیلاب بر اثر طغیان رودخانه در روستای شهردراز از توابع بخش مرکزی این شهرستان بلا فاصله یک تیم نجات از جمعیت هلال احمر شهرستان ساعت یک بامداد به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این تیم اعزامی که متشکل از پنج نجاتگر سیلاب بهمراه ۲ دستگاه خودرو نجات بود پس از رسیدن به محل اقدام به ارزیابی، عبور از عرض رودخانه برای نجات چهار نفر گرفتار در بین سیلاب کردند. 

رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: در این عملیات نجاتگران موفق شدند محاصره سیلاب را شکسته و همه افراد گرفتار پس از یک ساعت تلاش با رعایت اصول ایمنی ساعت ۲ بامداد از رودخانه عبور دهند.

وی تاکید کرد: در روزهای بارانی که هشدار طغیان رودخانه‌ها داده می‌شود انتظار می‌رود که افراد محلی و همچنین عشایر حاضر در مناطق بیش‌از پیش به این هشدارها توجه کرده و از حضور در محیط‌های نا ایمن و حاشیه رودخانه اجتناب کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان