سفیر ایلام |به گزارش سفیر ایلام
سهیلا ملکشاهی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بستر مجازی برگزار شد با توجه به متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان اظهار داشت: با توجه به اهمیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان بدلیل بهینه سازی معیشت آنها و اجرایی شدن این طرح منابع این طرح تامین شده و استمرار این طرح در سنوات آتی برای منابع سازمان امکانپذیر است و منابع قابل اتکا در سازمان طبق بررسی های انجام گرفته وجود دارد.
سهیلا ملکشاهی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی را بر اساس عدالت اجتماعی اجرا کرده ،درباره مقدار این افزایش حقوق گفت: هر فردی بر مبنای سوابق مندرج در پرونده شامل اعمال افزایش حقوق گردیده است .
مدیرکل تامین اجتماعی گفت: یکی از اعتراضاتی که به همسان سازی و متناسب سازی شده خواست تعدادی از مردم اجرای همسانسازی است اما سازمان نمیتواند متناسب سازی اجرا کند زیرا بر اساس قانون عدالت اجتماعی و اقتصادی افرادی که ۱۰ سال حق بیمه دارند، نمی توانند از مزایای بازنشستگانی که ۳۰ سال خدمت کرده برخوردار باشد و این یک امر عادلانه است.
سهیلا ملکشاهی ادامه داد: افراد دارای ۵۰ سال و ۳۰ سال سابقه کار می توانند تقاضای بازنشستگی کنند و افرادی که ۶۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه دارند، میتوانند به نسبت پرداخت سنوات بیمه شان از مزایای بازنشستگی استفاده کنند اما بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که همواره نباید بازنشسته کمتر از حداقل دریافتی یک کارگر دریافت کند در خصوص این افراد اعمال نمیشود و صرفاً به تعداد سنوات پرداخت حق بیمه محاسبه مستمری میشوند و بازنشستگی به آنها پرداخت میشود.
وی با اشاره به دو بخش تعهدات بلندمدت و کوتاهمدت اظهار داشت : در این دو بخش مخصوصا تعهدات بلند مدت پس از اجرای متناسب سازی ماهانه حدود ۷۲ میلیارد تومان اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام به جامعه هدف پرداخت می نماید.
مدیر کل تامین اجتماعی اظهار داشت: مجموع بیمهشدگان این سازمان ۲۸۸ هزار نفر و معادل ۴۸ و نیم درصد جمعیت استان می باشد که از این تعداد شهرستان ایلام با جمعیت ۱۳۶ هزار و۳۰۰ نفر بیشترین و شهرستان ملکشاهی با هفت هزار نفر کمترین بیمه شده را به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص طرح ۳۰۷۰ این سازمان نیز گفت: این طرح یک انقلاب بزرگ الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد و تعداد ۳۰ خدمت پرتکرار در شعب سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام میشود و بر اساس محاسبات انجام شده با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه بیمهشدگان از شعب سازمان کاهش پیدا کرده است.
ملکشاهی ادامه داد: این ۳۰ خدمت هم به لحاظ اقتصادی و نیز به لحاظ تکریم ارباب رجوع بسیار استثنایی است و مردم میتوانند از طریق موبایل در خانه از خدمات اصلی سازمان از جمله خرید خدمت سربازی، سوابق بیمهای، دستمزد، شغل و همه آنچه در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی است، میتوانند با مراجعه به این سامانه برخوردار شوند
وی عنوان کرد:در زمینه ی خدمات غیرحضوری در حوزه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، ۱۰۰ درصد کارفرمایان لیست و حق بیمه خود را به صورت غیرحضوری پرداخت میکنند.
ملکشاهی افزود: ذینفعان این سازمان شامل بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران و کارفرمایان می توانند با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir در این سامانه ثبت نام و درخواست های خود را مطرح و پیگیری کنند