شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه تمامی زیرساخت های این استان در خدمت توسعه ملی بویژه کریدور اربعین قرار دارد، نیاز است در توزیع اعتبارت روستایی ایلام ویژه دیده شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در دیدار با معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور با اشاره به تردد بیش از هشت میلیون زوار در طول سال از مرز مهران اظهار داشت: تمام زیرساخت های استان ایلام در خدمت توسعه ملی است و می طلبد در برنامه ریزی ها این مهم دیده شود.

وی خواستار تخصیص اعتباراتی ویژه به روستاهای در مسیر کریدور اربعین شد و بیان کرد: زیرساخت های روستاهایی که در مسیر اربعین قرار دارند، باید توسعه یابند.

استاندار ایلام همچنین خواستار افزایش اعتبارات روستاهای استان از محل اعتبارات ماده ۵۸، ماده ۳۹ ، ارزش افزوده بمنظور تامین ماشین آلات حمل پسماند، تانکر آبرسانی، ماشین آتش نشانی و سایر ملزومات مورد نیاز در استان شد.

نوذری بر تامین آب شرب عشایر و آب دام های آنان نیز در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: اگر اعتبارات خوبی به دهیاران اختصاص داده شود، می توان با برنامه ریزی خیلی از مشکلات روستاییان و عشایر را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه شاخص جمعیت به تنهایی نمی تواند منجر به توسعه و عدالت اجتماعی شود، گفت: در توزیع اعتبارات که تنها یک شاخص و آن هم نرخ جمعیت تاثیرگذار است، حق ایلام پایمال می شود که ضرورت دارد این مهم مورد بازنگری قرار گیرد.

سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال به دهیاری های ایلام تزریق شد 

معاون دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایلام به لحاظ شاخص جمعیتی پایین ترین سرانه در کشور را دارد، گفت: سال ۹۹ از طریق ماده ۵۸ و ماده ۳۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به دهیاری های استان ایلام تزریق شده است.

علی قربانی افزود: ایلام با دلیل اینکه از استان های محروم و دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالایی در کشور است، سال جاری رقمی بالاتر از این مبلغ به آنان برای توسعه روستایی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ایلام یکی از استان‌های محروم کشور در توزیع اعتبارات روستایی بوده و همین شاخص جمعیت باعث شده سایر ظرفیت ها آن دیده نشود، یادآور شد: باید با بهره گیری از ظرفیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش کنیم تا الزامات قانونی و روندهای اداری تعییر یابند و شاخص های دیگری نیز در توزیع اعتبارات لحاظ شود.

قربانی ادامه داد:  اقدامات ارزشمندی در راستای پرداخت تسهیلات کم بهره روستایی بمنظور درآمدزایی و ایجاد اشتغال روستایی تاکنون در این استان انجام شده که شایسته تقدیر است

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان