چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون روزانه تا سه هزار نفر در استان می توانند واکسن کرونا تزریق کنند اما استقبال از تزریق ضعیف است.

به گزارش ایرنا، جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: ۴۹ هزار و ۱۲۸ نفر در استان تاکنون از جمعیت بالای ۶۵ سال واکسن تزریق کرده اند که این آمار حدود ۶۵ درصد جامعه هدف را تشکیل می دهد.

وی افزود: شهرستان بدره با ۶۶ درصد و مهران و ۳۱ ملکشاهی ۳۲ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین واکسن را تزریق کرده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمار تزریق واکسن در شهرستان‌های دهلران ۳۹ درصد، چرداول ۴۲، هلیلان ۴۹، سیروان ۴۶، ایوان ۵۰، دره شهر ۵۵ ، آبدانان ۵۷ درصد و ایلام را ۳۷ درصد اعلام کرد.

صادقی فر تاکید کرد: نرخ ابتلا در شهرستان‌های آبدانان، دره شهر و مهران افزایش پیدا کرده اما وضعیت شهرستان مهران از نظر گسترش ابتلا و بستری اصلا خوب نیست.

وی یادآور شد: همچنین روند ابتلا در ملکشاهی افزایشی و علت اصلی آن ارتباط با شهرستان مهران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد افراد مبتلا و بستری دارای میانگین سنی ۳۰ تا ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: وضعیت مهران عادی نیست و باید نگاه مردم نسبت به خطر بیماری تغییر کند.

صادقی فر خواستار انجام یک اقدام سریع برای مهار کرونا در مهران شد و گفت: گردش ویروس در این شهرستان بالاست زیرا افراد مبتلا قرنطینه را رعایت نمی کنند.

مراجعه مردم برای تزریق واکسن ضعیف است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: با وجود اینکه در ۲ نوبت واکسن تزریق می شود اما مراجعه مردم ضعیف است.

صادقی فر اظهار داشت: باید راهبردهای فعالی بکار گرفته شود و صدا و سیما و رسانه ها پای کار باشند و مردم را از مزایای تزریق واکسن مطلع کنند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان