پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

به گزارش سفیر ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) وتسلیت به عموم شیعیان اظهار کرد: دانش گسترده‌ی این امام بزرگوار از آن زمان تاکنون در جهان نورافشانی می‌کند و به‌عنوان شکافنده علم لقب پیداکرده است .

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ایام مبارک دهه اول ذی‌الحجه، تصریح کرد: این ایام، ایامی بی‌بدیل و ارزشمندی برای ارتباط با خدا است، روز عرفه، روز باارزشی است و مخصوصاً دعای عرفه امام حسین(ع) که باید به معارف آن اهتمام ویژه داشت.

 

وی افزود:بسیاری از مردم به‌رغم میلیاردر بودن، فقیر به نظر می رسند، اما بندگان صالحی هستند که در حداقل معیشت زندگی می‌کنند اما عزت‌نفس و غنای آن‌ها بالاست، توکلشان به خداست ،چون قلب این‌ها بی‌نیاز است.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به روز عید قربان، تصریح کرد:عید قربان، عید مبارکی است، روز اطعام نیازمندان و قربانی کردن است واقامه نماز عید  قربان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به مناسبت سالگرد تاسیس شورای نگهبان و تقدیر از فعالیت های این شورا، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای ارزشمند است که از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان بحث تفسیر قانون اساسی است.

وی در ادامه با اشاره به سفر ریاست محترم قوه قضاییه به استان در روز گذشته، ابراز کرد: ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه و معاونین ایشان که در کوتاه‌ترین زمان، اولین سفر استانی خود را به استان ایلام قرار داده‌اند، مردم استان ایلام، مردمی ولایتمدار و نجیب هستند که  در روز خطر همراه با ولایت بوده و با تحمل سختی‌ها و مشکلات این امر به همواره به نمایش گذاشته اند.

 

امام جمعه ایلام گفت: در این سفر، معاونین قوه قضائیه حضور داشتند و کاملاً در  خدمت مردم بودند، مردم و ارباب‌رجوع مراجعه کردند و ۱۶۲۷نامه به ریاست محترم قوه قضائیه ارجاع شد که در سامانه بارگذاری شده و  برای پیگیری دستورات لازم صادر شد، خیلی از مشکلات مردم را از نزدیک شنیدند، در جلسه شورای تامین، جلسه با قضات و کارکنان دادگستری، شورای اداری و شورای قضائی، مطالب ارزشمندی بیان شد و نمایندگان محترم مجلس، استاندار محترم و شورای تامین و برخی از مدیران کل، مطالبات  را بیان کردند که در جای خود قابل تقدیر است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: جمع زیادی از همشهرهای ما از سال پنجاه و چهار به‌عنوان معاود از کشور عراق، به شهر خودشان برگشتند و برخی از این عزیزان، متأسفانه هنوز دارای شناسنامه ایرانی نیستند و به‌ همین خاطر، از برخی از امتیازهای شهروندی محروم هستند، این موضوع را خدمت رئیس قوه قضاییه  عرض کردم و ایشان  به مسئولین استانی دستور پیگیری و حل دادند تا راهکار را ارائه بدهند.

 

وی بیان کرد: تعداد زیادی از شهروندانمان در ایلام قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، زمین هایی را از مالک اصلی آن که کشاورزی بوده است، خریداری کرده اند و  واقعاً مالک عرفی و شرعی ان زمین به شمار می روند، حالا پس‌از چند دهه، برای اخذ سند و یا تجدید بنا ،به آنها اجازه داده نمی شود، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه صاحب این ملک منابع طبیعی بوده و به مسکن و شهرسازی واگذار شده است و باید از آنها خریداری شود، ایجاد مشکل نموده، کسی که شرعاً و عرفاً مالک زمین است، قانوناً خریداری کرده و مدعی خصوصی ندارد وجمعیت گسترده‌ای با این مشکل مواجه هستند که ریاست محترم قوه قضائیه دستور دادند در استان مسئولین مربوطه  این موضوع را بررسی، پیگیری و مرتفع نمایند.

 

امام جمعه ایلام ابراز کرد: از مسئولان استان انتظار می رود که پیگیر مصوبات جلسات سفر ریاست محترم قوه قضائیه به استان باشند که بدون پیگیری زمان طولانی را طی خواهد کرد، مصوباتی که به استان مربوط می‌شود در جلسات مربوطه به‌صورت جدی پیگیری شود تا  مردم خوب ما از این مصوبات بهره‌مند شوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی امری لازم و ضروری است، از حضور شما تشکر می نمایم ، رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشید،از ماسک استفاده شود که برای احدی مشکلی پیش نیاید.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان