شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 

گروه استان‌ها - تحقق وعده ۶۰ روزه و ورود بیمار به بیمارستان ۳۷۵ تختخوابی ایلام در فرجه تعینی وزیر بهداشت در سفر خود به ایلام محقق نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، استان ایلام نامی است که همواره از آن به عنوان استانی محروم و کم برخوردار نام می‌برند، این محرومیت و کم برخوردار بودن در تمام ابعاد زیستی مردم ایلام وجود دارد که مهم‌ترین آنان زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی است و این ضعف زیرساختی بهداشتی و درمانی نیازمند حمایت و پشتیبانی در اقدام و عمل توسط دولت است اما دولت نیز با وعده و عیده خود برای برطرف کردن مشکلات زیر ساختی امروز و فردا را ارجح بر اقدام و عمل دانسته است و به آن چه وعده داده است عمل نکرده است از این نمونه وعده و وعید می‌توان بیمارستان 375 تختخوابی ایلام را نام برد که بعد از گذشت 13 سال (از 1388 تا کنون ادامه دارد) همچنان در میان وعده‌ها گم شده است.

 سعید نمکی در سفر خود به ایلام در(04 خرداد 1400) اظهار داشت: "بیمارستان 375تختخوابی ایلام ظرف 60روز آینده تکمیل می‌شود."

وزیر بهداشت در همان تاریخ و در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ایلام ضرورت توجه ویژه به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان ایلام را ضروری عنوان کرد و گفت:"این استان نیازمند توجه ویژه است و اراده وزارت بهداشت به تکمیل و افزایش زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این استان است."

نمکی در ادامه بیان کرد:"حتماً باید تا 60 روز آینده بیمارستان 376 تختخوابی شهر ایلام تکمیل و بیمار وارد بیمارستان شود."

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از تلاش پیمانکار مربوطه سخن گفت و به این جمله اکتفا کرد که برآیند تلاش پیمانکار به تکمیل و راه اندازی بیمارستان 375 تختخوابی خواهد انجامید.

اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نگفت تحقق این برآیند آیا در وعده داده شده به فرجام می‌رسد یا خیر؟ والا برآیند کار پیمانکار در آینده به طور حتم به  راه‌اندازی بیمارستان 375 تختخوابی ختم می‌شود اما شاید انتظار برای تحقق این برآیند ده سال دیگر باشد.

به هر حال از زمان وعده 60 روزه وزیر بهداشت برای بهره برداری و ورود بیمار به بیمارستان 375 تختخوابی ایلام 52 روز گذشته است و 8 روز دیگر باقی مانده است اما مشاهدات عینی و گزارش میدانی خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که تحقق وعده 60 روزه و ورود بیمار به بیمارستان 375 تخنخوابی ایلام در فرجه تعینی محقق نخواهد شد و در دولت دوازدهم شاهد افتتاح و بهره برداری از بیمارستان 375 تختخوابی ایلام نخواهیم بود. مگر این که روبان زود هنگام این بیمارستان بدون توجه به تکمیل کامل آن زودتر از موعد قیچی شود.

انتظار مردم ایلام از مسئولان استانی و کشوری آن است حال که وعده وزیر نیز برای راه‌اندازی بیمارستان 375 تختخوابی ایلام افاقه نکرده است حداقل برای تحقق آن در آینده چاره اندیشی کنند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان