پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با بیان اینکه طرح کاداستر ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی این استان در دست اجراست، اظهار داشت : این طرح مهم تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام می رسد.

به گزارش سفیر ایلام رضا احمدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان با حضور رییس قوه قضاییه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس، گفت: در طرح کاداستر استان ایلام تاکنون برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان سند تک برگ صادر شده است و طبق برنامه تا پایان مرداد سال‌جاری جشن پایان کاداستر در استان برگزار می شود.

وی افزود: ایلام با وجود همراهی و مشارکت جدی مردم و سازمان های مردم نهاد از پیشروترین استان های کشور در بحث حفاظت از منابع طبیعی است که جا دارد از مردم استان قدردانی کنیم.

احمدی یادآور شد: ایلام دارای ۲ میلیون هکتار مساحت و جنگل های طبیعی، ۳۱ درصد اراضی ، ۵۷ درصد مرتع و بیابان و کل منابع طبیعی استان ۸۹ درصد اراضی استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام بیان داشت: ۸۹ نقطه بحرانی استان را شناسایی کرده که نیروی نگهبان و سیستم های نوین هشدار و هوشمندسازی ماهواره ای را در آن مناطق اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث حریق، پیش آگاهی، تخریب ها و تصرف ها از ماهواره ها استفاده می کنیم و در هر ۲۴ ساعت ۲ بار استان را رصد می شود و ۲۵ گشت شبانه روزی با ۲۵۰ نیرو منابع طبیعی این وظیفه مهم را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار سفیر ایلام  غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه روز پنجشنبه در راس هیئتی از معاونان این قوه از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام قرار گرفت.

این نخستین سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین اژه ای پس از انتصاب به ریاست قوه قضاییه است و وی را در این سفر یک روزه جمعی از معاونان دستگاه قضا از جمله دادستانی کشور و رییس دیوان عدالت اداری همراهی می کنند.

در این سفر مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان ایلام و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیدار با قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به استان ایلام خواهد بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان