جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

ایلام - ایرنا - استان ایلام پنجشنبه هفته جاری میزبان رییس قوه قضاییه بود و حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در پایان سفر یکروزه خود تاکید کرد: برنامه داریم با کمک دولت طرح ها و پروژه های نیمه تمام این استان فعال و در اسرع وقت تکمیل شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای که ۲ هفته پیش و با حکم مقام معظم رهبری بعد از انتخاب سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهوری منتخب، رییس دستگاه قضا شده است، ایلام را به عنوان اولین سفر استانی خود انتخاب کرد.

وی صبح دیروز به همراه هیاتی از مقام های ارشد قوه قضاییه در اولین سفر استانی خود و برای بررسی آخرین مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی وارد ایلام شد و مورد استقبال مسوولان استان قرار گرفت.

وی از اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان به استان ایلام خبر داد و گفت: این میزان اعتبار با همکاری سایر دستگاه های ذیربط براساس اولویت ها و مقدورات برای رفع مشکلات امسال و سال آینده ایلام هزینه می شود.

وی تاکید کرد: از بخش های مختلف استان بازدید و مقرر شد با همکاری استاندار ایلام، سازمان بازرسی و سایر دستگاه ها تمامی بنگاه های اقتصادی و مراکز تولیدی کوچک و بزرگ استان که با مشکلاتی مواجه شده و تعطیل یا نیمه تعطیل هستند را شناسایی و با توجه با ضرورت حمایت از تولید داخلی لیست آنان بمنظور بررسی و رفع مشکل موجود تهیه شود.

شرکت در شورای عالی قوه قضاییه استان، دیدار از زندان مرکزی ایلام، ادای احترام به شهدای گمنام شهر ایلام، شرکت در نشست شورای تامین، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری و شرکت در نشست شورای اداری برنامه های سفر یکروزه رییس قوه قضاییه به استان ایلام بود. 

همچنین تعدادی از معاونان و مدیران کل قوه قضاییه، مسائل و مشکلات قضایی مردم استان ایلام را بررسی کردند. 

اژه ای: تمامی دستگاه ها برای گره‌گشایی از مشکلات ایلام بسیج شوند

محسنی اژه ای در بدو ورود به استان و در فرودگاه شهدای شهر ایلام هدف خود از سفر به استان را بررسی وضعیت حقوقی و قضایی این استان برشمرد.

رییس قوه قضاییه گفت: تمامی دستگاه ها اعم از اجرایی و قضایی باید برای گره گشایی از مشکلات مردم استان ایلام بسیج شوند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهدای ایلام اظهار داشت: ایلام سرزمین مردمان ولایی، متدین و غیوری است که بیش از سه هزار شهید و ۵۰ هزار ایثارگر و رزمنده در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: قوه قضاییه از ابتدا تاکنون سفرهای استانی را برای پیگیری امور قضایی و سایر مشکلات در دستور کار داشته و این سفر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

رییس قوه قضاییه از زندان ایلام بازدید کرد

یکی از برنامه های رییس قوه قضاییه در استان ایلام بازدید از زندان مرکزی شهر ایلام و گفت و گو با مددجویان و نیروهای این مرکز بود و در این بازدید با همکاری خیرین زمینه آزادی ۱۵ زندانی بند مالی فراهم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه در جریان سفر به استان ایلام، با حضور در زندان مرکزی ایلام که در تیرماه سال جاری به بهره برداری رسید، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید و با مسئولان و زندانیان گفت و گو کرد.

در پایان بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از زندان مرکزی ایلام، طی مراسمی ۱۵ مددجو که به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌بردند، با کمک خیرین آزاد شدند.

اژه‌ای: مدیران دلایل تکمیل نشدن پروژه های نیمه تمام را احصا کنند

مهمترین برنامه محسنی اژه ای رییس جدید قوه قضاییه حضور در شورای اداری استان ایلام بود که با حضور مسوولان ارشد استان و مدیران دستگاه های مختلف برگزار شد.

رییس قوه قضاییه از عموم مدیران اجرایی و قضایی خواست: دلایل تکمیل نشدن پروژه های متعدد نیمه تمام را احصا و راهکارهای تکمیل آنها را با همکاری یکدیگر پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: بخش زیادی از سرمایه های کشور در استان های مختلف برای تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی هزینه شده اما بخشی از این اهداف با وجود گذشت بیش از یک دهه از آغاز همچنان نیمه تمام مانده است.

وی افزود: نباید اجازه داد این سرمایه های ملی معطل مانده و به هدر بروند چراکه در صورت تکمیل در کنار ارزش افزوده اشتغال های بسیاری نیز در پی خواهند داشت.

رییس قوه قضاییه: ۱۱۷ میلیارد تومان به استان ایلام تخصیص یافت

برنامه پایانی سفر یک روزه رییس قوه قضاییه مصاحبه با خبرنگاران بود که در فرودگاه شهدای شهر ایلام و پیش از عزیمت به تهران صورت گرفت

رییس قوه قضاییه از اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان به استان ایلام خبر داد و گفت: این میزان اعتبار با همکاری سایر دستگاه های ذیربط براساس اولویت ها و مقدورات برای رفع مشکلات امسال و سال آینده ایلام هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران استان  اظهار داشت: امروز از بخش های مختلف استان بازدید و مقرر شد با همکاری استاندار ایلام، سازمان بازرسی و سایر دستگاه ها تمامی بنگاه های اقتصادی و مراکز تولیدی کوچک و بزرگ استان که با مشکلاتی مواجه شده و تعطیل یا نیمه تعطیل هستند را شناسایی و با توجه با ضرورت حمایت از تولید داخلی لیست آنان بمنظور بررسی و رفع مشکل موجود تهیه شود.

وی یادآور شد: برنامه داریم با کمک دولت طرح ها و پروژه های نیمه تمام این استان فعال و در اسرع وقت تکمیل شوند.

امام جمعه: صنایع پایین دستی پتروشیمی در ایلام ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان شد و تصریح کرد: اگر چنانچه این مهم تحقق یابد شاهد رونق اقتصاد و اشتغالزایی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: ایلام دارای ظرفیت های عظیم خدادادی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی، داشتن ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق و مزیت گردشگری است اما به دلیل اینکه از این ظرفیت ها تاکنون بخوبی استفاده نشده است همچنان شاهد حفره‌ های محرومیت در استان هستیم.

استاندار ایلام: شش درصد صادرات کشور از مرز مهران انجام می شود

استاندار ایلام با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ میلیارد ریال کالا از مرز مهران صادر می شود، گفت: این میزان شش درصد صادرات خشکی کل کشور است.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: ایلام با وجود ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق یکی از استان های مهم کشور است و ۶۴ درصد زاور عتبات عالیات از مرز مهران تردد می کنند.
وی افزود: ایلام دارای ظرفیت های عظیم پتروشیمی، نفت و گاز است و مردم این دیار نیز بارها در بزنگاه های تاریخی مهم وفاداری خود را به نظام و ولایت اثبات کردند.

۳۰ هزار میلیارد ریال از تضییع حقوق بیت المال در ایلام جلوگیری شد

رییس کل دادگستری ایلام گفت: فعالیت های دادگستری استان در سال های اخیر از تضییع حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از حقوق بیت المال جلوگیری کرده است.

به گزارش ایرنا، علی دهقانی روز پنجشنبه در دیدار رییس قوه قضاییه با قضات و کارکنان دادگستری ایلام اظهار داشت: بازگرداندن محدوده باند فرودگاه ایلام به مالکان اصلی و همچنین مدرسه ای در محدوده مرکزی شهر ایلام تنها ۲ نمونه از فعالیت های صورت گرفته برای جلوگیری از حقوق بیت المال در استان ایلام بوده است.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان در نتیجه پیگیری های دستگاه قضایی در استان به بیت المال بازگردانده شد.

نماینده مجلس: قوانین بالا دستی در ایلام بدرستی اجرا نشده است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین بالادستی کشور نظیر قانون برنامه ششم توسعه، احکام دائمی توسعه و مقررات مالی بدرستی در این استان اجرا نشده است.

به گزارش ایرنا ، علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: ایلام با وجود ظرفیت های عظیم خدادادی همچنان جزو استان های محروم و توسعه نیافته کشور به شمار می آید که دلیل اصلی آن عدم اجرای صحیح قوانین کشوری و عدم استفاده صحیح از ظرفیت های موجود است. 

نماینده مجلس: تکمیل پروژه های نیمه تمام مهم ترین اولویت ایلام است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه های نیمه تمام نظیر کارخانه سیمان دهلران، سامانه گرمسیری و پروژه های راهسازی را مهم ترین اولویت استان ذکر کرد و گفت: افرایش عمر هر پروژه علاوه بر اتلاف زمان و سرمایه موجب دلسردی مردم می شود.

به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: عدم وجود نقدینگی و اعتبار لازم و همچنین شرایط تحریمی دلیل اصلی عدم اتمام برخی پروژه های راهسازی، عدم اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور و مانع جدی بر سر راه سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی استان شده است.

دستگاه قضا موانع صدور سند برای مدارس دارای معارض را رفع کند

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از رییس قوه قضاییه خواست: موانع صدور سند رسمی تک برگ به اسم آموزش و پرورش برای مدارس دارای معارض مرتفع شود تا این وزارتخانه امکان بازسازی و نوسازی این مدارس را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سارافلاحی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان ایلام با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: در کل کشور از جمله استان ایران برخی از مدارس دارای عمر بیشتر از ۵۰ سال وجود دارد اما بسیاری از این مدارس دارای معارض از طریق هبه هستند و وجود این معارضان اقدام برای تخریب و بازسازی مدارس و گرفتن سند را با مشکل مواجه ساخته است.

طرح کاداستر ایلام تا پایان مرداد به اتمام می رسد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با بیان اینکه طرح کاداستر ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی این استان در دست اجراست، گفت: این طرح مهم تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان با حضور رییس قوه قضاییه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس، اظهار داشت: در طرح کاداستر استان ایلام تاکنون برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان سند تک برگ صادر شده است و طبق برنامه تا پایان مرداد سال‌جاری جشن پایان کاداستر در استان برگزار می شود

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان