پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری ایلام گفت: رشد ۸۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توفیقات دستگاه قضایی در ایلام است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛  علی دهقانی روز پنجشنبه در دیدار رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان دادگستری ایلام اظهار داشت: بازگرداندن محدوده باند فرودگاه ایلام به مالکان اصلی و همچنین مدرسه ای در محدوده مرکزی شهر ایلام تنها 2 نمونه از فعالیت های صورت گرفته برای جلوگیری از حقوق بیت المال در استان ایلام بوده است.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 500 هکتار از اراضی ملی استان در نتیجه پیگیری های دستگاه قضایی در استان به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: یکی از برنامه های اجرا شده در استان تکمیل طرح کاداستر است که تاکنون این برنامه در سطحی به گستره 730 هزار هکتار معادل 80 درصد اراضی انجام گرفته است و 20 درصد باقیمانده نیز امسال به پایان خواهد رسید.


دهقانی یادآور شد: جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی از رویکردهای دادگستری استان بوده و در این راستا 56 واحد تولیدی سال گذشته به چرخه فعالیت بازگشته است. 

وی رشد 86 درصدی استفاده از مجازات های جایگزین حبس و همچنین رشد 300 درصدی استفاده از پابند الکترونیک را از دیگر توفیقات دستگاه قضایی در ایلام عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری ایلام اضافه کرد: سرانه رسیدگی به پرونده‌های قضایی به نسبت تعداد قاضی در استان افزایش 130 درصدی داشته و از 60 فقره به 140 فقره در ماه رسیده است.

دهقانی  گفت: ابلاغ الکترونیک در رسیدگی به پرونده‌های واصله در استان رشد 11 درصدی داشته و در زمینه دادرسی الکترونیک ایلام رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: 92 درصد قضات استان با تصویب دادستان قضات ارتقا رتبه پیدا کرده اند، ضمن اینکه در زمینه بازرسی ها افزایش 92 درصدی داشته و بازرسی از کلانتری ها و بازداشتگاه ها زندان ها رشد 100 درصدی داشته است

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان