پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |گلیم نقش برجسته را می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین صنایع‌دستی و مهم‌ترین و اصیل‌ترین صنعت دستی استان ایلام نام برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ گلیم نقش برجسته با توجه به هماهنگی رنگ و طرح، تقارن نقوش در بافت و همچنین سبک‌وزن بودن آن می‌توان یکی از ارزش‌های هنری استان ایلام معرفی کرد و همین امر سبب شده این نوع گلیم امروزه به‌عنوان مهم‌ترین صنایع‌دستی در بین صنعتگران این استان از رونق خوبی برخوردار باشد.

در استان ایلام گلیم نقش برجسته یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی این مرزوبوم به شمار می‌رود.

زهرا رسولی یکی از بافندگان گلیم نقش برجسته نیز دراین‌باره به تسنیم گفت: صنایع‌دستی در بین مردم از ارزش بالایی برخوردار است و گلیم نقش برجسته بیش از سایر صنایع‌دستی موردتوجه است.

وی گفت: مسئولان استان باید با در اختیار قرار دادن تسهیلات کم‌بهره به بافندگان گلیم نقش برجسته حمایت‌های خود را از این صنعت دستی زیبا افزایش داده و به رشد بیشتر این حوزه کمک نمایند.

گلیم نقش برجسته شاخص‌ترین صنعت دستی در استان ایلام

عبدالمالک شنبه زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: ازنظر اصالت و تولید می‌توان گلیم نقش برجسته را به‌عنوان مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام افزود: جدید و امروزی بودن گلیم نقش برجسته و تلفیق هنر گلیم‌بافی با فرش‌بافی از مهم‌ترین عوامل اهمیت و جذابیت گلیم نقش برجسته است.

شنبه زاده خاطرنشان کرد: این صنعت دستی هولوگرام سوغات ملی را دریافت کرده و به‌عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ایلام ثبت‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی اظهار داشت: گلیم نقش برجسته همواره مورد استقبال و توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و به‌صورت مداوم در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی استان ایلام عرضه می‌شود.

نقش و جایگاه گلیم نقش برجسته

حسن کریمی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: خوشبختانه صنایع‌دستی در استان ایلام از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 وی بابیان اینکه این صنعت به‌عنوان صنعتی درآمدزا و تأثیرگذار در افزایش توسعه اقتصادی، باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد افزود: با توجه به افزایش چشمگیر هنرمندان در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی به‌ویژه گلیم نقش برجسته مسئولان باید با حمایت‌های مالی و در اختیار گذاشتن امکانات ویژه انگیزه را برای فعالیت بیشتر در بین هنرمندان این عرصه افزایش دهند.

 این کارشناس اقتصادی بیان کرد: با توجه به این‌که در سال‌های گذشته استان ایلام به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در کشور شناخته‌شده و هرساله خیل عظیمی از زوار داخلی و خارجی را به‌سوی خود می‌کشاند، مسئولان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق تلاش کنند با فروش محصولات صنایع‌دستی رونق اقتصادی را در منطقه ایجاد کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان