چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 همزمان با اول ذیقعده و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) ۸۰ سرویس جهیزیه  در ۲۱ تیرماه طی آیینی با حضور سردار شاکرمی ، مدیر کل کمیته امداد ،مدیر کل سازمان تبلیغات و جمعی از مسئولین استانی و تعدادی از خیرین به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد.

به گزارش سفیر ایلام ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در این آیین اظهار داشت :  فراهم نمودن ازدواج آسان یکی از اهداف این نهاد می باشد ، از میان این ۸۰ جهیزیه  ۱۸ جهیزیه متعلق به مدد جویانی است که ازدواج آسان داشته ومبلغ مهریه آنها ۱۴ سکه بهار آزادی و یک مورد با پنج سکه بهار آزادی ازدواج آسان را سر لوحه زندگی خود قرار دادند.

قنبر موسی نژاد افزود: همچنین به منظور تحکیم بنیان خانواده ها تمامی زوج های جوان مددجوی تحت پوشش پیش از ازدواج مشاوره های لازم را دریافت و در دوره های آموزشی شرکت خواهند کرد که موجب شده نرخ طلاق بین مددجویان زیر پنج درصد باشد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام عنوان کرد: جهیزیه های اهدایی به ۳۰ نوعروس در شهر ایلام و مابقی در شهرستان های دهلران، آبدانان و سیروان توزیع شده و هزینه هر سرویس آن ۲۲۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد : خرید این اقلام  از کارخانه صورت گرفته که  به تناسب بازار قیمتها مناسبتر بوده و  پنج قلم کالای اساسی درسری  این جهیزیه ها  وجود دارد  .

موسی نژاد به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان در سال جاری اشاره نمود و گفت : ۴۳ خدمت این نهاد به نیابت از شهدا در قالب کنگره سه هزار شهید  به جامعه هدف ارایه خواهد شد که توزیع جهیزیه امروز یک نمونه بوده که با مشارکت و همراهی افراد خیر و سپاه امیرالمومنین(ع) انجام گرفته است.

وی هدف گذاری این نهاد در سال جاری را توزیع یک هزار جهیزیه عنوان کرد و گفت: در طول سال گذشته بیش از ۹۰۰ مورد جهیزیه توزیع شده است.

وی یکی از برنامه های این نهاد را فرهنگ سازی برای ازدواج مجدد بانوان با همکاری متولیان فرهنگی عنوان کرد و اضافه کرد: بانوانی که امکان ازدواج مجدد برای آنها فراهم است باید این زمینه ایجاد و بسته های تشویقی برای آنها پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام نیز در این آیین گفت: جامعه به ترویج سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیاز دارند و اگر این اتفاق حاصل شود جامعه ما جامعه ای اسلامی خواهد شد.

سردار جمال شاکرمی افزود: امسال این نهاد توزیع یک هزار جهیزیه را در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن تعمیر و ساخت مسکن و آسفالت معابر را نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی همچنین از جنگل کاری ۲۶هزار هکتار از اراضی استان توسط سپاه در سال جاری خبر داد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام همچنین از واریز ۱۰ میلیون ریال به حساب  نوعروسان مددجوی زیرپوشش  شهر ایلام که امروز جهیزیه دریافت کرده اند خبر داد.

در پایان این آیین از جمعی از خیرین حاضر در مراسم تجلیل شد

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان