شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

با مدیریت جهادی و استفاده از دانش روز مشکل ۲۰ ساله آب شرب ایلام حل شد.

ورود آب از طرف سد ایلام از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه با ۷۰۰ لیتر افزایش می یابد آن هم بدون احداث خط انتقال دوم و صرفا با استفاده از دانش علمی و محاسبات دقیق مدیریت بومی.

هر ساله در فصل تابستان شهر ایلام با کمبود آب شرب مواجه است و همیشه مردم شهر ایلام نگران قطع آب در گرمای طاقت فرسا هستند این در حالی است که سد ایلام با گنجایش ۷۰ میلیون متر مکعب آب همیشه کمتر از یک سوم آب آن مصرف می شد.

راهکار اصلی جهت تامین آب شرب ایلام و رفع این کمبود احداث خط انتقال دوم با برآورد هزینه ۲۸۰میلیارد تومان است که این حجم اعتبار در توان استان ایلام نیست و احداث آن چندین سال به طول می انجامید.

در حال حاضر ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از طرف سد ایلام اب وارد شبکه شهری می شود و حدود ۱۰۰ لیتر کمبود اب در ایلام همیشه وجود دارد و به همین خاطر به صورت چرخشی اب محلات مختلف شهر قطع می شد.

اخیرأ با مدیریت جهادی و استفاده از دانش مدیران آب و فاضلاب استان ایلام و در راس انها دکتر نورالله تیموری با محاسبات دقیق و صرفاً توجه به ارتقا و افزودن سیستم های الکتریکال و مکانیکال با اعتبار کمتر از ۳۰‌ میلیارد تومان حجم آب ورودی از سد ایلام از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ۷۰۰ لیتر افزایش و مشکل ۲۰ ساله قطعی آب در شهر ایلام برای همیشه حل می شود.

با یک‌حساب سرانگشتی و صرفاً استفاده از تجربه، تخصص و محاسبات دقیق فرزندان ایلام در شرکت آب و فاضلاب ۲۵۰میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته و پروژه ای که شاید حداقل ۴ سال به انجام برسد در کمتر از ۴ ماه به بهره برداری می رسد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان