جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

گروه استان‌ها_ در سال‌های گذشته به‌منظور خانه‌دار شدن ده ها نفر از کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام پروژه ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی برای این کارکنان در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه پس از سال‌ها از کلنگ زنی تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، افزایش نجومی قیمت مسکن در استان ایلام هر ساله علاوه بر اینکه هزینه هنگفتی را به خانوار تحمیل می‌کند، قدرت خرید مسکن را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به‌ویژه قشر جوان در استان ایلام ایجاد کرده است.

در این راستا دولت به‌منظور کنترل قیمت خانه و خانه‌دار افراد فاقد مسکن در سال‌های متمادی طرح‌هایی را در استان ایلام اجرایی کرده است که متأسفانه تعداد کثیری از آن‌ها هنوز نیمه‌کاره مانده‌اند.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به ساخت 120 مجتمع مسکونی برای کارکنان رسمی پتروشیمی اشاره کرد که با وجود گذشت بیش از 10 سال از آغاز این طرح هنوز به مرحله بهره‌برداری و افتتاح نرسیده‌‌ است.

این در حالی است مدیرعامل کنونی پتروشیمی در ماه‌های گذشته در این زمینه بیان کرد: مسکن‌های نیمه‌تمام کارکنان در دستور کار هیئت‌مدیره است و به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند اما علی رغم اینکه 10 ماه است از این سخنان می‌گذرد هنوز خبری از تکمیل این واحد‌ها نشده است.

یکی از کارکنان پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: اگر نگاهی به آمار قیمت مسکن در سنوات اخیر بیندازیم، به‌ وضوح متوجه افزایش قیمت ملک در استان ایلام می‌شویم.

وی افزود: برای رفع معضل گرانی مسکن و خانه‌دار نمودن افراد فاقد مسکن، در سال‌های گذشته مقرر شد به کارکنان رسمی پتروشیمی 120 واحد اعطا شود که علی‌رغم گذشت چندین سال و همچنین افزایش شدید قیمت خرید اجاره مسکن هنوز این مهم محقق نشده است.

یکی دیگر از کارکنان پتروشیمی به خبرنگار تسنیم گفت: به تعویق انداختن روند تکمیل این مجتمع‌ها علاوه بر اینکه هزینه بالایی را برای کارکنان پتروشیمی جهت رهن و اجاره مسکن به دنبال دارد همواره موجب فرسودگی واحد‌ها و تجهیزات به‌کار رفته در آن‌ها نیز شده است.

تعطیلی پروژه با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 97

حسن نجفی سمنانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مجتمع مسکونی شرکت پتروشیمی ایلام، به‌صورت ٧ بلوک به‌منظور حمایت از نیروهای بومی به پیمانکاران ایلامی در سال‌های گذشته واگذار شد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزود: پیمانکاران مشغول به کار با وجود قیمت پیشنهادی مناسب و همکاری شرکت پتروشیمی، در مراحل مختلف با کم‌ گاری‌ها مانع از پیشرفت فیزیکی این پروژه تا سال 91 شدند و در ادامه نیز طرح دعاوی در دادگاه و رفع موانع، موجب شد این پروژه با 85 درصد پیشرفت تا سال 97 نیمه‌کاره بماند.

عوامل مانع بر روند تکمیل مجتمع‌ها

این مسئول با بیان اینکه علیرغم تلاش مدیران گذشته، توقف چندین ساله و نیمه‌کاره ماندن پروژه موجب فرسودگی ساختمان‌ها شده تصریح کرد: تعویض مدیرعامل‌ها و هیئت‌مدیره، ایجاد معابر عمومی در محوطه مجتمع، مشکلات حقوقی پروژه با شهرداری و متمرکز بودن سرمایه و توجهات بر تکمیل واحد الفین و sru جهت سودآوری برای استان و غیره از موانع مؤثر بر روند تکمیل این پروژه بوده‌اند.

مدیرعامل پتروشیمی افزود: علی رغم عدم تکمیل مجتمع‌های مسکونی، از گذشته تاکنون همواره کارکنان شرکت علاوه بر هزینه مسکن مطابق قانون کار، کمک‌هزینه مسکن دریافت نموده‌اند و با توجه به اینکه واگذاری مسکن‌ سازمانی بنا به اولویت‌های استخدامی و غیره است به سایر کارکنان هزینه مسکن پرداخت خواهد شد.

تحویل 41 واحد تا پایان سال جاری به کارکنان پتروشیمی

نجفی در پایان با بیان اینکه 41 واحد از 120 واحد مذکور تا قبل از پایان سال جاری آماده و به کارکنان تحویل داده می‌شود، اظهار داشت: با استارت شروع مجدد پروژه در پایان سال گذشته و انجام کار کارشناسی و برآورد هزینه‌های تکمیل، یک بلوک به تعداد 41 واحد در مرحله تکمیل آسانسور و انجام مناقصه جهت تکمیل عملیات نازک‌کاری و معماری داخلی و تکمیل تأسیسات زیربنایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم امروزه که خرید مسکن به‌ویژه برای قشر جوان تبدیل به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل‌ شده است، افتتاح و تحویل واحدهای پتروشیمی به کارکنان آن می‌تواند به خانه‌دار شدن ده ها نفر از کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام بیانجامد، از این‌ رو از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود با توجه بیشتر در زمینهٔ مسکن کارکنان، اقدام اساسی در راستای کاهش آمار اجاره‌نشینی در استان بردارند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان