جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

گروه استان‌ها- امام جمعه ایلام گفت: دولت جدید شایستگان را ‌بر مسند امور بنشاند و سهم‌خواهان را از خود دور کند.
به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از  ایلام ، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: حضور پرشور مردم ایلام در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا حضوری دشمن شکن و بی نظیر بوده است اما متاسفانه در انتخابات شوراهای  شهر و روستا برخی کاندیداها اقدام به خرید و فروش رای کرده‌اند که این اقدام آنان انجام منکر بوده است.

امام جمعه ایلام گفت: کسی که با اقدام به انجام منکر بخواهد به شورا برود نمی‌تواند نماینده مردم و مدافع حق مردم و بیت‌المال باشد لذا این گونه افراد نباید اجازه ورود به این جایگاه را نداشته باشند.

وی به نتیجه بررسی‌های شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و افزود: طبق نتیجه شورای نظارت بر انتخابات شورا، متاسفانه خرید و فروش رای انجام گرفته است.

کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: حال که نتیجه بررسی‌های شورای نظارت بر انتخابات شورا اثبات کننده خرید و فروش رای بوده انتظار مردم این است که هیئت بررسی کننده بدون اغماض به وظیفه قانونی خود عمل کند تا این پدیده مزموم برای همیشه در استان ایلام ریشه کن شود.


امام جمعه ایلام با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر دقت و مسئولیتی که در بررسی انتخابات شوراها داشتند تشکر می‌کنم و جهت بررسی بیشتر کسانی که مستندات و مدارکی دارند به شورای نظارت تحویل بدهند تا با دقت بیشتر این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

امام جمعه ایلام به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و انتظار از دولت آینده اشاره کرد و گفت: انتظار مردم از دولت آن است که بر اساس شایسته سالاری کارگزاران را انتخاب کند و کسانی که در انتخابات برای نامزد خاصی تلاش کرده اند، دنبال سهم خواهی نباشند.

نماینده  ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به اینکه در اسلام به واگذاری مسئولیت یا پذیرش مسئولیت توجه زیادی شده بیان کرد:  طبق روایت امانت باید به اهل امانت سپرده شود، اگر از بین 10 نفر بخواهند مسئولی را انتخاب کنند و بهترین را انتخاب نکنند، این خیانت به خدا و خیانت به رسول خدا و خیانت به جامعه  مومنین کرده است.

وی در ادامه افزود: حالا چه کسی که خودش برای مسئولیت پذیری پیشگام شود، و یا اینکه فرد دیگری را به عنوان مسئول انتخاب کند، این نظامِ شایسته سالاری در اسلام حاکم است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: ضمن تاکید بر شایسته‌ گزینی و شایسته سالاری انتظار مردم ایلام که بیشترین حضور را در انتخابات داشته‌اند آن است که فرزندان این استا را مورد توجه قرار دارند و نگاه ویژه به استان ایلام در رفع محرومیت و تلاش برای توسعه آن داشته باشند.

وی بیان کرد: در بین مردم ایلام نخبه‌ها و جوانان متخصص و متعهدی داریم اینها مدنظر قرار بگیرند و متناسب با شایستگی و توانمندی که دارند در مشاغل دولتی به‌کار بگیرند.

 امام جمعه ایلام ابراز داشت: از مسئولان ادارات و کارکنان دولت درخواست داریم که در این شرایط که پایان عمر دولت فعلی است خدای ناخواسته موجب نشود که کم کاری کنند چرا که ما در جنگ اقتصادی هستیم و باید به مردم خدمت کرد، تلاش کنیم که قدردان این مردم خوب باشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان عنوان کرد: برای مدیریت انرژی به ویژه آب و برق باید دقت کرد، از مردم خوبمان می‌خواهم که نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند و مسئولان برق هم باید تلاش کنند که خاموشی‌ها به حداقل برسد و با اطلاع قبلی باشد که مردم بیش از این متضرر نشوند.

وی گفت: در  پایان هم خواهش می‌کنم از همه خواهران و برادران با توجه به اینکه وضعیت استان ما از نظر کرونا نامطلوب و قرمز است رعایت دستورالعمل کرونا از ضروریات است، به خودمان رحم کنیم، به برادرانمان، به فرزندانمان، به همسایه‌هامان، و به هم‌نوعانمان رحم کنیم و تا جایی که امکان دارد پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان