شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

گروه استان‌ها- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: حفره فقر در ایلام با بودجه سنواتی پر نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیماز ایلام، علی‌اکبر بسطامی عصر امروز در نشست خود با رسانه‌هابه اختصاص بودجه سنواتی استان ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: حفره فقر در استان ایلام به حدی است که با بودجه‌های سنواتی به شکل معمول پر نخواهد شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حفره فقر عمیق استان بر آن شدیم تا با استفاده از کمیسیون تلفیق و بهره‌مندی از عناوین محرومیت‌زدایی 2 هزار میلیارد بر بودجه سنواتی استان اضافه کنیم.

وی بیان کرد: در بخش محرومیت‌زدایی رقم قابل قبولی برای آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، کودکان کار و حاشیه‌نشینی به بودجه استان اضافه‌ شده که این مبلغ برای هر شهرستان 467 میلیارد تومان خواهد بود.

اختصاص بیش از 295 میلیارد تومان در لایحه دولت برای تأمین آب مناطق کم برخوردار استان نیز مورد اشاره نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بود که گفت: علاوه بر مشکل تأمین آب مناطق محروم مبلغ 700 میلیارد تومان تسهیلات در غالب بند الف تبصره 18 بودجه‌‌ محرومیت‌زدایی به ایلام اختصاص‌یافته است.

بسطامی با بیان این که پیش‌بینی 40 میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی در استان ایلام رقم قابل‌ ملاحظه‌ای برای توسعه راه‌های روستایی بود گفت: بودجه 1400 استان ایلام از نظر کمی و کیفی نسبت به سال قبل از رشد قابل‌ توجهی برخوردار است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا توزیع عادلانه بودجه بتواند استان ایلام را از شرایط سخت کنونی خارج کرده و این استان را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان