شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در ملکشاهی:
تعهد، مسئولیت پذیری و پاسخگویی ۳ اصل مهم در امر مدیریت بحران است/غفلت دیروز در صنعت برق غافل‌گیری امروز را درپی داشت ...!ب 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی صبح امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان ملکشاهی که با حضور فرماندار، رئیس دادگستری و مجموعه اعضای این ستاد برگزار شد با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده در قطعی برق گفت: پر واضح است که اگر در خصوص تامین برق اصول اساسی مدیریت بحران از قبیل پیش بینی و پیشگیری به درستی رعایت می شد امروز شاهد این حجم گسترده از خاموشی‌ها نمی شدیم!

 وی غفلت دیروز در ظرفیت سازی برای صنعت برق را یکی از دلایل مهم غافل‌گیری امروز عنوان کرد و گفت: اگر دیروز در موضوع برق خوب عمل می شد و برای چنین روزهایی خود را آماده می کردیم امروز شاهد این سختی‌ها نبودیم!

 قیصربیگی تعهد، مسئولیت پذیری و پاسخگویی را سه اصل مهم در امر مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: بر طبق قانون مدیریت بحران هر مدیری در وهله اول مسئولیت مدیریت بحران دستگاه و حوزه متبوع خویش را بر عهده دارد و در این زمینه می بایست چنان با تعهد و مسئولیت پذیری رفتار کند که دیگر قصور و کوتاهی ها را به موضوعات دیگر حواله نکند!

 وی در ادامه شرایط کنونی را نیازمند مسیولیت پذیری اجتماعی دانست و گفت: شاید امروز هیچ کاری اثرگذار تر از صرفه‌جویی در مصرف برق برای بهبود حال بیماری که نفس‌اش بسته به تدوام کار دستگاه اکسیژن ساز است، نباشد!

 دبیر ستاد مدیریت بحران استان صرفه‌جویی در مصرف برق در این شرایط را یک امر به معروف مهم دانست و گفت: برای مدیریت اوضاع نیازمند مشارکت بیش از پیش مردم در بحث صرفه جویی مصرف برق در کمک به همنوع هستیم.

 مدیرکل مدیریت بحران استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تشکر از عملکرد خوب ستاد مدیریت بحران شهرستان ملکشاهی گفت: اینکه از آغاز سال تاکنون در این شهرستان علی رغم وجود جنگل ها و مراتع زیاد شاهد آتش سوزی در منابع طبیعی نبوده ایم، جای تشکر دارد.

وی در پایان خواستار بکارگیری مشارکت بیش از پیش مردم در حفاظت از جنگل ها و مراتع شد و گفت: منابع طبیعی متعلق به مردم است و البته که حافظان اصلی این ثروت ملی خود مردم هستند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان