پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در ایلام عملکرد ۱۰۰ درصدی در اعطا تسهیلات اشتغال پایدار روستایی داشته و ۹۱۰ میلیارد ریال برای یک هزار و ۵۲۰ طرح با اشتغال ۲ هزار و ۲۲۷ نفر توسط صندوق پرداخت شده است.

به گزارش سفیر ایلام، شکراله شیرخانی ۱۵ تیر ماه در نشست شورای مدیران تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت : مهم ترین اهداف شورای هماهنگی ایجاد وحدت رویه، انسجام بخشی بین مدیران اجرایی استان ها، ارتقا سطح تعاملات سازمانی، دانش افزایی مدیران، ایجاد هم افزایی و تشریک مساعی، هماهنگی، تسریع و تسهیل در امر خدمت رسانی، پیگیری مسائل و سیاست‌های وزارتخانه، اتخاذ تدابیر لازم در مسائل مرتبط و استفاده از ظرفیت دستگاه های تابعه دربرگزاری مناسبت های مختلف است.

وی افزود: سال گذشته ۱۵ نشست شورای هماهنگی مدیران استان ها در ایلام برگزار شد که با توجه به ارزیابی صورت گرفته توسط معاونت امور مجلس، حقوقی و استان ها، ایلام به عنوان استان برگزیده انتخاب شده است.

شیرخانی ادامه داد: انسجام، وحدت و همدلی در مجموعه مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی باعث هم افزایی شده است و این مجموعه در حوادثی همچون سیل، زلزله، کرونا و اربعین در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، اشتغالزایی، توسعه سرمایه گذاری، حوزه درمانی و ... خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

وی با اشاره به بهره مندی بخش عظیمی از افراد جامعه، طیف ها و طبقات مختلف اجتماعی از خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه اشتغال خرد و پایدار کردن کسب و کارهای کوچک و خرد رسالت اصلی و اولویت صندوق بوده که پرداخت تسهیلات ابزاری برای دستیابی به این اهداف است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: با توجه هزینه بالای ایجاد اشتغال در کشور بهترین و زودبازده ترین بخشی که بتوان از طریق آن اشتغال بیشتری ایجاد کرد، حمایت از کسب و کارهای کوچک و خرد است.

 شیرخانی یادآور شد: رفع موانع از واحدهای تولیدی و حمایت از سرمایه گذاری ۲ رویکرد اصلی صندوق در سال جدید است که امیدواریم با کمک صندوق کارآفرینی امید ایلام شاهد تحقق این اهداف باشیم.

وی با بیان اینکه روستا پایگاه اصلی تولید در کشور است و طرح های محوری صندوق کارآفرینی امید برای تقویت و رشد روستاها هستند، گفت: هر روستا یک محصول و تشکیل صندوق های خرد محلی و کسب و کارهای روستایی که مزیت رقابتی دارند، شناسایی و از محل اعتبارات مشخص شده حمایت مالی می شوند.

شیرخانی یادآور شد: روستای بدری در شهرستان دهلران روستای بدون بیکار است و چنانچه روستای بدون بیکار به آموزش های مهارتی نیازی داشته باشد، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای توانایی آموزش به آنها را دارد.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان