شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

هم اکنون روزانه ۳۸۰ تا ۵۴۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای تجاری وارد محوطه تجاری گمرک مهران می‌شوند

روح الله غلامی در دیدار با بازرس کل استان از فعال بودن فعالیت تجاری مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۳۸۰ تا ۵۴۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای تجاری وارد محوطه تجاری گمرک مهران می‌شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ورود کامیون‌های‌ترانزیتی به پایانه مرزی مهران هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طریقی که در یکساله اخیر هزار و هفتصد و بیست وشش کامیون ترانزیتی وارد پایانه مرزی مهران شده اند و امر صادرات کالا را به مقصد مربوطه به انجام رسانده‌اند.

وی ترانزیت کالا برای کشور را ضروری دانست وافزود: در آمد زایی کامیونهای حامل کالای ترانزیتی برای کشور به جهت قرار گرفتن ایران در کریدور راههای بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است.
غلامی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران گفت: از این گمرکات محصولات پتروشیمی به۱۲کشور ،سیمان به چند کشور و اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه‌جات، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی به عراق صادر می‌شود.
وی به صادرات بیش از ۱۴میلیارد دلار از گمرک استان از بدو فعالیت تاکنون گریزی زد و یادآورشد: عمده کالاهای ترانزیتی از کشورهای بلژیک، اوکراین ، ترکیه ،روسیه وکشورهای آسیایی نیز ازپایانه تجاری مرز مهران صورت می‌گیرد.
مدیرکل گمرک استان ایلام در ارتباط با برنامه‌های سازمان متبوعه خود برای تحقق رونق تولید و رفع موانع و پشتیبانی تولید اشاره و خاطر نشان کرد: تسهیل در امر صادرات واحدهای تولیدی، واردات ماشین آلات خط تولید و واردات سریع مواد اولیه کارخانجات که در داخل موجود نمی باشد می‌تواند به جهش تولید بیفزاید و گمرگ با اقدامات تسریع کننده برای واحدهای تولیدی را در دست اقدام دارد.
وی تلاش کمرگ به حذف بروکراسی زائد اداری را مورد اشاره قرار داد و گفت: تلاش گمرگ آن است تامیزان صادرات بیشتر و روان تر باشد ومراودات تجاری بین کشورهای همسایه و دیگر کشورها افزوده شود تا تولید افزایش پیدا کند.
روح الله غلامی در رابطه با اقدامات گمرگ برای افزایش تولید به ارزیابی در محل کارخانه پتروشیمی و همچنین دو شرکت بازیافتی استان اشاره و بیان کرد: دوشرکت بازیافتی در استان وجود دارد که مواد اولیه آنها از خارج از کشور تامین می شود با استفاده اختیارت واگذاری با سهل ترین شیوه ممکن کالای مورد نیازش وارد وپردازش و قسمت عمده آن صادر شده است.
وی افزود: با کمک گمرک این دو واحد تولیدی در استان فعال و در حال تولید بوده و صادرات خوبی هم دارند.

در پایان این دیدار غلامی خاطر نشان کرد :با توجه به تصویب بازارچه چنگوله در مهران که از طرف عراق نیز مصوب شده و همچنین مرز رسمی چیلات در دهلران امیدواریم با کمک وزارت خارجه و مقامات استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد فعالیت این مرزها باشیم که به نوبه خود تاثیر بسزائی در افزایش سهم استان از صادرات ، رونق تواید و اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
لازم به ذکر است که مرز هلاله شمالی که با استان دیالی عراق هم مرز است نیز در هیاتهای کارشناسی تصویب و نیازمند تصویب هیات دولت است .



نویسنده: سمیه محمدی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان